رشد تخلیه و بارگیری در بنادر خوزستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28836
ساعت 11:21 شنبه 30 فروردين 1393
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت : با انجام بیش از 13 میلیون و 551 هزار تن تخلیه و بارگیری کالای نفتی در بنادر خوزستان شاخص عملیاتی تخلیه و بارگیری این نوع کالا ها از رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : با تخلیه و بارگیری 13 میلیون و 551 هزار و 820 تن کالاهای نفتی در مجموعه ی بنادر خوزستان طی یک سال گذشته بنادر خوزستان به رشد 15 درصدی در این زمینه رسیدند .
ایدنی همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالای غیر نفتی  در بنادر استان طی سال گذشته را بالغ بر 26 میلیون و 2هزار و 206تن و میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری را طی همین مدت  افزون بر 207 هزار و 299 تن برشمرد .
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام جابجایی مسافر در بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در  بندر خرمشهر  اظهار داشت : طی سال گذشته تعداد 41 هزار و 594 نفر از مرز دریایی بندر خرمشهر به کشورهای همجوار در خلیج فارس تردد داشته اند که این میزان رشد 17 درصدی نسبت به سال گذشته نشان می دهد .
وی همچنین میزان ترانزیت کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بالغ بر 4میلیون و 912 هزار و 77 تن برشمرد که از رشد 37 درصدی  برخوردار بوده و میزان ترانزیت کالا در مجموعه بنادر استان 4 میلیون و 921 هزار و 63 تن بوده است که  رشد 33 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد .


شناسه خبری: 28836

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو