شناسایی فرصت‌های مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28874
ساعت 09:51 پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1393
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اهتمام و توجه به مسئله اقتصادی در مناطق آزاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که با شناسایی و استفاده از فرصت‌های تجاری و قابلیت‌های این مناطق می‌توان در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی حرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مهر، حبیب‌الله حقیقی ظهر چهارشنبه در ستاد قاچاق کالا و ارز شهرستان تایباد در گمرک دوغارون بیان کرد: بایستی به ظرفیت‌های مناطق آزاد نگاه ویژه ای صورت گیرد و با استفاده از قابلیتهای این مناطق در جهت تحقق سیاست های کشور و حمایت از تولید داخلی حرکت کرد.
حقیقی با تاکید بر اینکه قاچاق پاشنه آشیل شرایط اقتصادی کشور است افزود: اگر بخواهیم که تبلور سیاست‌های اقتصادی کلی کشور  را داشته باشیم باید در جهت کنترل و کاهش قاچاق حرکت کنیم  و با دسته‌بندی مشکلات در این مناطق با توجه به اولویت‌ها در جهت رفع آنها اقدام بشود چرا که این امر  مانعی در اجرای سیاست های کلی اقتصادی کشور محسوب می‌شود.
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با بیان اینکه باید به مشکلات مرز از چند زاویه  مختلف توجه شود افزود: مناطق مرزی فرصت‌هایی هستند و تبادلات در این مناطق می‌توانند فرصت محور و تهدید محور باشند و در صورتی که از ظرفیت های این مناطق به نحو مطلوب استفاده نشود و از این فرصت‌ها در جهت توسعه اقتصادی استفاده نشود تبدیل به تهدید می شوند.
حقیقی با تاکید بر اینکه مبارزه  با قاچاق کالا و ارز بایستی با تسهیلات و مقررات زدایی به سمت یک تجارت قانونی حرکت کند افزود: افزایش تسهیلات در امر تجارت قانونی موجب کاهش قاچاق کالا و ارز می شود و باید با شناخت این معضل در جهت رفع آن اقدامات لازم صورت بگیرد.


شناسه خبری: 28874

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو