قطار توسعه منطقه ویژه خلیج فارس با پروژه های فولاد کاوه جنوب شتاب گرفت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28903
ساعت 11:22 يکشنبه 7 ارديبهشت 1393
استاندار استان هرمزگان به اتفاق ریاست بنیاد مستضعفان و سفیر اسپانیا از دو پروژه آهن اسفنجی و فولاد سازی شرکت فولاد کاوه جنوب در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بازدیدکردند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جاسم جادری هدف از این بازدید را توجه دولت به هرمزگان به عنوان یک قطب نوظهور در عرصه صنعت دانست و گفت: قابلیت های هرمزگان به گونه ای است که می تواند مسیر توسعه را با سرعتی دو چندان برای دستیابی به سکوی ممتاز تولید طی نماید.
جادری خدمت را یک فرصت الهی برشمرد و افزود: به عنوان نماینده عالی دولت می کوشیم هرمزگان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
 در ادامه این بازدید مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ضمن تشریح اهداف منطقه، پروژه های اجرا شده و سند چشم انداز برای تحقق تولید ده میلیون تن فولاد، 500 هزارتن آلومینیوم ، 70 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی، 3000 مگا وات تولید برق به عنوان زیر ساختی بی نظیر پرداخت.
مسعود هندیان تحقق اهداف میان مدت منطقه ویژه خلیج فارس را در حمایت مسئولان عالی سازمان ایمیدرو و استان دانست و گفت: خوشبختانه با توسعه مدیریت بنیاد مستضعفان در مدت کوتاهی فولادکاوه جنوب توانست28 % از سرمایه گذاری های کل منطقه که 5/8 میلیارد دلاراست به خود اختصاص دهد. این فعالیت ها در قالب احداث کارخانه های تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 1850 هزار تن با سرمایه 360میلیون دلار، آب شیرین کن با ظرفیت 100 هزار متر مکعب تولید روزانه و سرمایه گذاری 150میلیون دلار است.
هندیان ادامه داد: طرح گندله سازی با ظرفیت 5 میلیون و سرمایه 320 میلیون دلار، نیروگاه صبا انرژی برای تولید972 مگاوات برق و سرمایه گذاری 900 میلیون دلار و  فولادسازی با دو مدول 2/1 میلیون تن که در مجموع 4/2 میلیون تن بیلت با سرمایه گذاری 671 میلیون دلار را تولید خواهد کرد به خود اختصاص داده است.
او افزود: این اراده قابل تقدیر است و خلق فرصت خدمت،که هدف نهایی بنیاد برای طبقات جامعه است در یک سیکل مدیریتی  در حال اجرا، تفاهم و بخش مهمی از آن در مدار تولید است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: امروز هرمزگان در بازارهای بین المللی به سبب حضور سرمایه گذاران در منطقه با تولیداتش نامی آشنا و قدرتی نوظهور در بازارهای منطقه ای را به اثبات رسانده در این راستا دولت های اروپایی با رصد تحولات و موفقیت های موجود علاقه مند شده اند سرمایه های خود را در کشوری امن هدایت نمایند. حضور سفیر کشور اسپانیا نیز نتیجه تعاملات مناسب اقتصادی و صنعتی در منطقه ویژه  است که به موجب آن یادداشت های اقتصادی و صنعتی متعددی با فولاد کاوه در قالب قراردادهای همکاری امضاء و در مرحله اجرای پروژها است. سفیر اسپانیا نیز در این بازدید تجمع صنایع انرژی در یک نقطه مهم و استراتژیک را شگفت انگیز و قابل تقدیر توصیف کرد.
هندیان در ادامه گفت: نگاه مهندس فروزنده ریاست بنیاد مستضعفان به تولید آگاهانه است. او در مدتی که مسئولیت خطیر هدایت و رهبری  این بنگاه عظیم را در دست گرفتند اهداف بنیاد را بر اصل تولید استوار نمودند؛ فعلی که از آن یک اقتصاد غیر نفتی را شکل داده، امروز ما شاهد جذب 3 هزار نفر در منطقه توسط بنیاد هستیم. این تفکر می تواند برای تولید یک رفتار در قالب خدمت به ملت نهادینه شود.
در ادامه محمد فروزنده ریاست بنیاد مستضعفان ضمن ابراز رضایت از تعامل منطقه با فولادکاوه جنوب گفت: در سه سال آینده تحولات اقتصادی در هرمزگان به گونه ای رقم خواهد خورد که زیرساخت های شهر بندرعباس نیازمند یک توسعه فراگیر خواهد شد و بنیاد سعی دارد در منطقه وِیژه سرمایه گذاری های بیشتری را انجام دهد.
استاندار هرمزگان نیز در پایان منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را موثر در صنعت استان برشمرد و گفت: دولت از هر اقدامی برای شکوفا شدن منطقه ویژه خلیج فارس حمایت خواهد کرد ما اعتقاد داریم اقتصاد پویا از دل صنعتی پایدار پدیدار می شود و منطقه ویژه با قابلیت هایش استعداد این فرصت را داراست .   
گفتنی است؛ در این دیدار سفیر اسپانیا در مذاکراتی که با مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس صورت گرفت، خواستار بسط و گسترش همکاری در زمینه های اقتصادی و صنعتی فیمابین دولت اسپانیا و منطقه ویژه شدند. که در نهایت این پیشنهاد مورد استقبال مدیر عامل منطقه قرار گرفت و مقرر شد در آینده ای نزدیک با تشکیل گروه های کارشناسی زمینه حضور اسپانیا در منطقه فراهم شود.



شناسه خبری: 28903

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو