پارس جنوبی؛ اولویت نخست ایران در تولید گاز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28931
ساعت 08:36 سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
وزیر نفت در حاشیه بازدید از منطقه پارس جنوبی گفت: همه تلاش خود را به کار گرفته ایم که چندفاز پارس جنوبی تا رسیدن فصل زمستان، وارد مدار تولید شوند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بیژن زنگنه پس از بازید از فازهای اولویت دار پارس جنوبی با بیان این مطلب افزود: پارس جنوبی، اولویت نخست ایران در زمینه تولید گاز است.
زنگنه به برگزاری جلسه مشترک با معاون اول رئیس جمهوری، در خصوص مهم ترین مسائل مورد بحث در این جلسه اشاره کرد و افزود: زمانبندی راه اندازی فازهای پارس جنوبی و مشکلات و نیازهای فازهای اولویت دار و مجموع مطالعات انجام شده در این زمینه و جزئیات آن در این جلسه در حضور معاون اول رئیس جمهوری طرح شد.  
او ابراز امیدواری کرد که امسال، سال خوبی برای پارس جنوبی باشد زیرا بیشتر واحدهای فازهای اولویت دار وارد مدار تولید می شوند.
وزیر نفت، سال ٩٣ را سالی پرتلاش برای پارس جنوبی دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف خود در پارس جنوبی، هر دو هفته یک بار جلسات منظمی با پیمانکاران و مدیران در این منطقه برگزار خواهد شد و مسائل بررسی شده، راه حل های لازم ارائه می شود.
گفتنی است؛ معاون اول رئیس جمهوری با همراهی وزیر نفت با سفر به پایتخت انرژی کشور از فازهای ١٢، ١٥، ١٦، ١٧ و ١٨ پارس جنوبی بازدید کردند و در جلسات مشترکی به بررسی چالش ها و فرصت های موجود در این فازها پرداختند.



شناسه خبری: 28931

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو