لزوم توسعه همکاری های تجاری و بازرگانی بنادر نوشهر و آستراخان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28941
ساعت 09:05 چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393
معاون رئیس دولت و وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی استان آستراخان روسیه در رأس هیأتی بلندپایه در بندر نوشهر حضور یافت و با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در حاشیه این دیدار نشستی به منظور توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و برطرف شدن مشکلات موجود در امر بازرگانی و تجارت برگزار شد. 
در این نشست مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با تشریح موقعیت منحصر به فرد و نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به پایتخت و سایر مراکز مهم صنعتی و اقتصادی کشور از آمادگی این بندر برای هرگونه همکاری در راستای توسعه مبادلات تجاری با بندر آستراخان خبر داد.
منوچهر تاتینا اتصال بندر نوشهر به مخازن نفتی چالوس با ظرفیتی بالغ بر 65 هزار تن را از ویژگی های این بندر دانست و گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان ذیربط دو کشور، شاهد افزایش ترانزیت فرآورده های نفتی بین بنادر آستراخان و نوشهر باشیم.
تاتینا به ظرفیت سالانه 5 میلیون تنی این بندر اشاره کرد و افزود: وجود سیلوی 25 هزارتنی غلات، دارابودن 30 هزار متر مربع انبار مسقف، 260 هزار متر مربع انبار روباز و برخورداری از ماشین آلات و تجهیزات مدرن دریایی و بندری، زمینه مناسبی برای افزایش سطح مبادلات تجاری بین دو طرف ایجاد نموده است.
در ادامه این نشست محمد علی قمی فرماندار شهرستان نوشهر ابراز امیدواری کرد با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های موجود در این شهرستان مرزی در بخش های مختلف گردشگری و تجاری و امکان صدور انواع گل و گیاه و بویژه گیاهان دارویی و توانمندی های بندر قدیمی نوشهر، شاهد افزایش هرچه بیشتر سطح مبادلات اقتصادی با استان آستراخان روسیه باشیم.
در ادامه معاون رئیس دولت و وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی استان آستراخان روسیه نیز هدف از این دیدار را توسعه مبادلات تجاری بین بنادر نوشهر و آستراخان عنوان کرد. سرگئی نیکولایویچ کرژانوفسکی همچنین خواستار توسعه حمل و نقل کالا بین بنادر نوشهر و آستراخان شد.
در پایان هیأت بلندپایه اقتصادی آستراخان روسیه ضمن بازدید از بخش های مختلف بنادر نوشهر و فریدونکنار از نزدیک در جریان روند فعالیت های دریایی و بندری و پروژه های در دست اقدام اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران قرار گرفتند.




شناسه خبری: 28941

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو