ساخت 8 پالایشگاه کوچک در عسلویه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29006
ساعت 10:59 دوشنبه 15 ارديبهشت 1393
ساخت 8 پالایشگاه کوچک بزودی در عسلویه به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به نقل از واحد مرکزی خبر؛ با ساخت و بهره برداری از این پالایشگاه ها با ظرفیت تولید روزانه بین 10 تا 150 هزار بشکه میعانات گازی محصولات فرعی از جمله گازوئیل، بنزین، نفت و قیر با درجات مختلف تولید خواهد شد. 
مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هدف از ساخت این پالایشگاه های کوچک را تبدیل میعانات گازی به فرآورده های مورد نیاز دانست و گفت: با ساخت این پالایشگاه ها علاوه بر تامین خوراک مورد نیاز از میدان گازی پارس جنوبی، امکان مصرف داخل وصادرات فرآورده های تولیدی از جمله بنزین، گازوییل، نفت و قیر فراهم می شود که این مهم ارزش اقتصادی زیادی برای کشور به همراه دارد.
آقای فریدونی بر سود دهی ساخت پالایشگاه های کوچک تاکید کرد و افزود: مطالعات اقتصادی و سوددهی اجرای این طرح ها بررسی شده و پس از گذشت سه تا پنج سال اصل سرمایه ساخت این پالایشگاه ها بازگشت داده می شود، همچنین سود اجرای این طرح بالای 35 درصد است. 
او گفت: برای ساخت پالایشگاه 10 هزار بشکه ای به حدود 105 میلیارد تومان و برای ساخت پالایشگاه 150 هزار بشکه ای به حدود هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه نیاز است و سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک توسعه معرفی می شوند و با توجه به قوانین می توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.
فریدونی در پایان افزود: ساخت پالایشگاه تا بازاریابی، فروش و صادرات محصولات تولیدی پالایشگاه بر عهده بخش خصوصی است و میعانات گازی که به عنوان خوراک در این پالایشگاه مصرف می شود با قیمت روز به آنها فروخته می شود.

  



شناسه خبری: 29006

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو