راه اندازی اسکله بندر فاز ٢ پارس جنوبی در آینده نزدیک

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29019
ساعت 10:27 سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
اسکله فاز ٢ پتروشیمی های مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی آماده راه اندازی شده است و به زودی صادرات محصولات پتروشیمی از این اسکله آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی؛ مدیر طرح های زیر بنایی و ساختمان شرکت توسعه صنایع پتروشیمی در حاشیه بازدید مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نمایندگان عضو کمیسیون اصل ٩٠ مجلس از طرح های توسعه ای پتروشیمی در فاز ٢ پارس جنوبی گفت: اسکله بندر فاز دو دارای دو بخش بارگیری هر یک به طول ٣٠٠ متر با قابلیت بارگیری جامدات است.
سعید ملکی افزود: این اسکله امکان افزودن بخش بارگیری مایعات را دارد و با توجه به این که عمق حوضچه این بندر بیش از ١٢ متر است، کشتیهای ٦٠ هزار تنی می توانند در آن بارگیری کنند.
او گفت: ٢ فروند کشتی ٦٠ هزارتنی می توانند به طور همزمان اقدام به بارگیری کنند.
ملکی ادامه داد: در حال حاضر موج شکن و اسکله این بندر به طور کامل تکمیل شده است و با احداث بخش پشتیبانی، امکان بارگیری کشتی ها در این بندر فراهم خواهد شد.
مدیر طرح های زیر بنایی و ساختمان شرکت توسعه صنایع در پایان افزود: افزون بر مجتمع های پتروشیمی واقع در فاز ٢ پارس جنوبی پتروشیمی های هرمز، هنگام و لاوان از این اسکله برای صادرات محصولات خود در آینده اقدام خواهند کرد.
از دیگر طرح های زیربنایی که در این بازدید بررسی شد پل اتصال بخش شمالی و جنوبی فاز ٢ پتروشیمی های مستقر در پارس جنوبی بود. کل فاز ٢ در ٥ کیلومتر به مساحت ١٠٠٠ هکتار احداث خواهد شد. همچنین به دلیل احداث یک خط عبور تاسیسات و لوله های این فازها در بین تراز جنوبی و شمالی، این دو بخش صرفا با یک پل در ابتدا و یک مسیر دسترسی در انتها به هم متصل می شوند. بنابراین احداث این پل و اتمام به موقع این پل اهمیت حیاتی در احداث فاز ٢ پتروشیمی دارد.
گفتنی است؛ این پل تا پایان خرداد آماده بهره برداری کامل است.




شناسه خبری: 29019

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو