اقتصاد مقاومتی راهبرد غیرقابل جایگزین برای بهبود وضعیت اقتصاد ایران است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29036
ساعت 16:07 سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
استاندار فارس گفت: استراتژی اقتصاد مقاومتی راهبردی غیرقابل جایگزین برای بهبود وضعیت اقتصادی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، سید محمد احمدی سه شنبه در چهارمین نشست مشترک مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در شیراز که با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهوری و دبیر این شورا برگزار شد، اظهار داشت: ایران با وجود دارا بودن منابع سرشار زیرزمینی و نیروی انسانی توانمند، رتبه نامناسبی در زمینه کسب و کار دارد که باید اصلاح شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به همکاری مدیران با سابقه کشور با دولت یازدهم، خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های برجسته دولت یازدهم بهره گیری از مدیران با تجربه است و با تدبیر آن ها می توان امید را در دل مردم ایجاد کرد.
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی راهبرد کشورهای موفق اقتصادی دنیا بوده است، افزود: چین یکی از کشورهایی است که اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده و با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از فن آوری های روز دنیا توانسته است به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد؛ چنان که در بحران اخیر اقتصادی دنیا موفق شد ثبات و آرامش کشور خود را حفظ کند.
احمدی تاکید کرد: باوجود مشکلات داخلی و خارجی، دولت طی ماه های گذشته به خوبی در مسیر کاهش مشکلات حرکت کرده است.
استاندار فارس با بیان این که بیکاری مشکل اصلی کشور محسوب می شود، گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دلیل تفاوت هایی که با سایر مناطق کشور دارند می توانند تحولات بزرگی را در زمینه اقتصادی کشور ایجاد کنند.
احمدی با تاکید بر این که برای حل مشکلات اقتصادی استان فارس به مناطق ویژه امید بسته ایم، اظهار داشت: شیراز شهری دانشگاهی به شمار رفته و دانشگاه این شهر دارای موقعیتی بین المللی است؛ بر این اساس تاسیس منطقه ویژه دانشگاهی شیراز مورد توجه مدیریت ارشد استان قرار دارد.
نماینده عالی دولت در استان فارس خاطر نشان کرد: بر اساس توانمندی های منحصر به فرد استان فارس در زمینه پزشکی و حضور چشمگیر بیماران از کشورهای منطقه در این شهر، راه اندازی شهر سلامت با مدیریت منطقه ویژه اقتصادی شیراز به طور جدی پیگیری می شود.
وی با تاکید بر وجود ظرفیت های فراوان و تنوع زیاد آب و هوایی در کشور، گفت: باید تلاش کنیم از این ظرفیت ها بیش از گذشته بهره برداری کنیم.
استاندار فارس با اشاره به وجود سه فرودگاه بین المللی در استان، اظهار داشت: عزم کرده ایم که با رفع موانع پیشرفت، توسعه همه جانبه اقتصادی فارس را محقق کنیم.



شناسه خبری: 29036

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو