راه اندازی واحد احیای مستقیم فولاد صبا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29058
ساعت 12:36 جمعه 19 ارديبهشت 1393
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از راه اندازی مرحله نخست احیای مستقیم در صبا فولاد خلیج فارس با 60 درصد پیشرفت کاری تا پایان سال 93 خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مهر، مسعود هندیان با اعلام این خبر افزود: هزینه اجرای این طرح 360 میلیون دلار است و با بهره برداری از آن سالانه یک و نیم میلیون تن آهن اسفنجی تولید می شود.
وی بیان داشت: مرحله نخست فولاد سازی و آب شیرین کن شرکت فولاد کاوه جنوب هم با تولید یک میلیون و 200 هزار تن بیلت و 100 هزار متر مکعب آب با سرمایه گذاری 550 میلیون دلار از دیگر طرحهای امسال است که به بهره برداری می رسد.
هندیان تصریح کرد: ساخت یک پست اسکله برای صادرات تولیدات این منطقه، سه طرح گندله سازی و یک طرح فولادی نیز با ظرفیت 12 میلیون تن و سرمایه گذاری یک میلیارد و 100 میلیون دلار از طرحهایی است که امسال آغاز می شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خاطرنشان کرد: با اجرای طرحهای جدید در سال 93 دو هزار شغل جدید در منطقه ویژه اقتصادی ، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ایجاد می شود.
هندیان در پایان گفت: آغاز ساخت سه نیروگاه شامل نیروگاه 972 مگاواتی شرکت گسترش برق و انرژی صبا، نیروگاه 235 مگاوات هرمز شرکت انرژی غدیر اکسین و نیروگاه 500 مگاواتی نما با سرمایه گذاری یک میلیارد و 342 میلیون دلار از دیگر برنامه های امسال است.



شناسه خبری: 29058

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو