ظرفیت سرمایه گذاری در نفت به ٢٠٠ میلیارد دلار می رسد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29061
ساعت 13:22 جمعه 19 ارديبهشت 1393
طی چند سال آینده ظرفیت سرمایه گذاری در صنعت نفت به بیش از ٢٠٠ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، سید عماد حسینی، معاون امور مهندسی وزیر نفت در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه نفت گفت: براساس پیش بینی های موجود در چند سال آینده، در صنعت نفت شاهد بازار کاری به ارزش بیش از ٢٠٠ میلیارد دلار خواهیم بود که قطعاً بخش مهمی از این بازار، باید به‌‌دست بخش خصوصی فعال و توانمند کشور هدایت شود.
حسینی افزود: در عین حال، شرکتها و سازندگان داخلی نیز باید کیفیت محصولات و الزام خود را به‌‌رعایت استانداردهای مربوطه افزایش دهند. با ورود شرکتهای بین‌‌المللی و معتبر نفتی، کالاهایی از سوی این شرکت‌ها مجوز ورود به کشور را دریافت می‌‌کنند که نمونه داخلی آنها موجود نباشد؛ زیرا واردات کالا بدون درنظر گرفتن این موضوع، تبعات نامناسبی برای سازندگان داخلی درپی خواهد داشت که این امر مغایر با سیاستهای وزارت نفت است.
وی با اشاره به این که در این زمینه نگاه وزارت نفت همچنان به حمایت از شرکتها و سازندگان داخلی معطوف خواهد بود، افزود: در حال حاضر به‌‌دنبال راهکارهایی برای ارتقای استانداردهای ایرانی صنعت نفت هستیم که از جمله این فعالیتها می‌‌توان به تسریع در تدوین استانداردهای تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت ایران (IPS) و در کنار آن آموزش کارشناسان متبحر جهت انجام بازرسیهای فنی و کیفی اشاره کرد.

پویایی صنعت نفت در سال جاری
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، درباره نمایشگاه نوزدهم صنعت نفت، گفت: برگزاری رویدادهای عمومی ازجمله نمایشگاه صنعت نفت، درواقع تصویری از روند فعالیتهای صنعت نفت در یک سال پیش رو خواهد بود و بر همین اساس، پویایی این نمایشگاه در مقایسه با ادوار گذشته نیز حکایت از پویایی صنعت نفت کشورمان در دولت تدبیر و امید دارد.
سیدعماد حسینی گفت: نمایشگاه، مقیاس کوچکی از فضای کسب و کار در دنیای واقعی و محلی برای تلاقی دو بازیگر اصلی بازار، یعنی عرضه کنندگان و متقاضیان در حوزه کسب و کار صنعت نفت به شمار می رود. برگزاری نمایشگاه صنعت نفت که سابقه نخستین دوره آن به ١٣٧٤ بازمی گردد، اگرچه نشیب و فرازهای متعددی را تجربه کرده است، اما همواره فرصتهای مناسبی را برای فعالان این صنعت فراهم کرده است تا ضمن ارائه توانمندیها و نوآوریهای خود، بهترین فرصت را برای عرضه محصولات و خدمات خود پیداکنند.
او افزود: همچون تحرک ارزشمندی که در صنعت نفت و با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد آن بوده ایم، استقبال گسترده شرکتهای خارجی و داخلی از این نمایشگاه نیز بیانگر عزم مسئولان صنعت نفت برای دستیابی به روزهای پرشکوه آن است.



شناسه خبری: 29061

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو