سهم 70 درصدی تولید گاز پارس جنوبی تا پایان سال ٩٥

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29064
ساعت 08:08 شنبه 20 ارديبهشت 1393
سهم مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید گاز کشور تا پایان سال ٩٥ به ٧٠ درصد می رسد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در حال حاضر این مجتمع، ٤٥ درصد گاز کشور را تولید می کند و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تا سال ٩٥ این میزان به ٧٠ درصد می رسد.
مسعود حسنی افزود: تولید گاز این مجتمع در سال ٩٢ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن برای تزریق به خط پنجم سراسری ( گاز ترش) ٥٠ درصد رشد داشته است.
حسنی گفت: میزان تولید اتان مجتمع پارس جنوبی ١٧,٧ درصد، تزریق گاز ٣ درصد و برداشت از مخزن نیز ٧ درصد افزایش داشته است.
او با بیان این که خودکفایی در این مجتمع از مرحله مهندسی معکوس و ساخت قطعات فراتر رفته است افزود: این مجتمع در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از سفارش قطعه به سفارش پکیج به تولید کنندگان داخلی روی آورده که علاوه بر تامین قطعات مورد نیاز، این پکیج ها را در اختیار پالایشگاه های در حال احداث نیز قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه یادآور شد: مجتمع گاز پارس جنوبی در حال حاضر در زمینه تجهیزات مکانیکی از جمله ولوها و اتصالات به سمت بومی سازی گام برداشته و در حوزه مواد شیمیایی نیز از تجربیات سایر پالایشگاه ها استفاده کرده است.
حسنی در خصوص نوزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نیز گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات، دیدار با تولیدکنندگان مختلف از سراسر کشور و اطلاع از آخرین دستاوردها و اقدامات انجام شده در سطح این صنعت بزرگ است.
او در پایان افزود: نخستین بار در حاشیه این نمایشگاه، مراسم هم اندیشی تولید کنندگان با حضور ٦ نماینده آنها که از جمله تامین کنندگان عمده این مجتمع هستند برگزار می شود و در آن به بیان مسائل و موضوعات مد نظر این سازندگان پرداخته می شود.



شناسه خبری: 29064

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو