عقب ماندگی های بندری و دریایی جبران می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29087
ساعت 10:36 دوشنبه 22 ارديبهشت 1393
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی بر ظرفیت بسیار بزرگ دریایی کشور و لزوم همت دولت و همیاری بخش خصوصی در بهره گیری از این ظرفیت و جبران عقب ماندگی ها در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی جهاندیده عضو هیأت عامل سازمان بنادر، با اشاره به برخورداری کشور از 5800 کیلومتر خط ساحلی بر لزوم اتخاذ رویکرد دریامحور و توسعه دریایی کشور برای بهره گیری از ظرفیت های مختلف حمل و نقلی در آن تأکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به غفلت های موجود نسبت به توسعه دریایی، وظیفه و رسالت دولت را در این بخش بسیار سنگین و کلان، توصیف کرد و افزود: جبران این عقب ماندگی و غفلت ها، همت دولت و همراهی بخش های مردمی و شرکای تجاری سازمان بنادر و دریانوردی را می طلبد.
عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و مناطق ویژه تصریح کرد: نقش بنادر در توسعه حمل و نقل کشور برکسی پوشیده نیست و نقش بنادر در شبکه حمل و نقل به مثابه سلسله اعصاب در بدن  نقش حیاتی است و باید با مدیریت منابع و کوشش و تلاش بیشتر نقش آن را در همه ی ابعاد حمل و نقل چند وجهی پررنگ تر و برجسته تر کنیم.
وی در ادامه با اشاره به طرح های بزرگ انجام شده و در حال انجام در مجتمع بندری امام خمینی (ره) آن را افتخاری برای این بندر برشمرد و از تلاش ها و زحمات مهندس ابراهیم ایدنی طی دوره مدیریت شش ساله اش تشکر کرد و افزود: جای دارد از آقای جلیلیان که حلقه ی وصل دو مدیر خدمتگزار بودند، طی این مدت کوتاه نیز تشکر کنم.
وی بنادر کشور و از جمله بنادر استان خوزستان را به لحاظ جایگاه و اهمیت نه تنها دروازه تجارت ملی بلکه از جهت موقعیت کشور در چهار راه ترانزیتی دروازه اقتصادی سیصد میلیون نفر در منطقه برشمرد و اظهار داشت: آقای عبدالهی با دارا بودن سوابق خدمتی و مدیریتی در حوزه های ترانزیت، جذب سرمایه گذاری و تحصیلات عالیه و مرتبط در  این حوزه  از جمله مدیرانی است که با جد و جهد به دنبال توسعه روز افزون است.
جهاندیده افزود: امیدوارم وی در این منصب جدید با بهره گیری از نیروهای خدوم، تلاشگر و با تجربه در بنادر خوزستان که از جمله نیروهای کارآمد سازمان نیز هستند، مسیر ترقی و تعالی بنادر خوزستان را بیش از پیش دنبال کنند.



شناسه خبری: 29087

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو