سکوهای فاز ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در آینده نزدیک راه اندازی می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29161
ساعت 17:05 سه شنبه 30 ارديبهشت 1393
٦٥٠ نیروی متخصص ایرانی در قالب دو تیم کاری برای راه اندازی دو سکوی فاز ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی راهی خلیج فارس شدند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با یادآوری این که هم اکنون سکوهای فاز ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شده اند، افزود: هم اکنون کشتی ابوذر ١٢٠٠ این شرکت با بیش از ٣٠٠ نفر خدمه درحال انجام عملیات هوک آپ (اتصال خط لوله به سکو) و راه اندازی فاز ١٨ پارس جنوبی هستند.
وی گفت: به زودی عملیات هوک آپ و راه اندازی سکوی فاز ١٧ میدان گازی پارس جنوبی نیز از سوی یکی دیگر از شناورهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیش از ٣٥٠ نفر خدمه آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی اظهار داشت: امسال با راه اندازی چهار سکو در فازهای ١٢، ١٧ و ١٨ میدان گازی مشترک پارس جنوبی و تولید کنونی فازهای ١٥ و ١٦ این میدان، تولید گاز ایران حدود ١٠٠ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.
بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ساخت و نصب دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی باید تا نیمه نخست سال ٩٤ به پایان برسد.
هم اکنون اسکلت سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در شرکت صدرا ساخته و عمده سفارشهای کالای این پروژه نیز انجام شده است؛ ضمن آن که عملیات حفاری در دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی نیز با فعالیت دو دستگاه دکل هم اکنون از پیشرفت ٣٠ تا ٣٥ درصدی برخوردار است.
توسعه‌ فازهای‌ ١٧ و ١٨ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ به‌ منظور تولید روزانه‌ ٥٠ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، ٨٠ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ و ٤٠٠ تن‌ گوگرد و تولید سالیانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ و ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ انجام می شود.
مراحل توسعه دو بخش خشکی و دریایی این پروژه از جانب کنسرسیومی از شرکتهای ایرانی در حال اجراست. پیمانکاران طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و شرکت مهندسی و ساخت صنایع نفت و صدرا هستند.



شناسه خبری: 29161

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو