ساخت تجهیزات ٣ مجتمع پتروشیمی به سازندگان ایرانی واگذار می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29182
ساعت 17:46 چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393
شرکت هلدینگ خلیج فارس ساخت تجهیزات مورد نیاز سه مجتمع پتروشیمی را به سازندگان داخلی سفارش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در شصت و هفتمین اجلاس روسای کمیته های خودکفایی و تدارکات و انبارهای مجتمعهای پتروشیمی اظهار کرد: این شرکت با هدف حمایت از ساخت داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی خرید کالا و تجهیزات مورد نیاز شرکتهای تابعه از خارج کشور را ممنوع کرده است.
عادل نژاد سلیم ادامه داد: برای ساخت مجتمعهای پتروشیمی  ونیران، هرمز و هنگام  تمام خریدهای خود را از سازندگان ایرانی انجام خواهیم داد اما سازندگان نیز در مقابل باید متعهد شوند که با قیمت و کیفیت مناسب اقدام به ساخت کرده و مطابق برنامه زمان بندی به تعهدهای خود عمل کنند.
وی افزود: فقط برخی از تجهیزات خاص که توان تولید آنها در داخل میسر نباشد از خارج از کشور وارد خواهد شد و زمانی که سازندگان ایرانی بتوانند این کالاها و تجهیزات را بومی سازی کرده و در داخل کشور تولید کنند از توان شرکتهای ایرانی بهره خواهیم جست.
نژاد سلیم ادامه داد: باید استراتژی شرکتهای پتروشیمی در آینده تامین نیازهای خود از داخل کشور باشد و توانمندیهای امروز نشانگر وجود زیر ساختهای مورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: باید خود را باور کرده و به توانمندیهای داخل تکیه کنیم و کم کم برای تامین کالا وابستگیهای خود را به خارج کاهش دهیم.
بیژن زنگنه، چندی پیش در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه نفت گفته بود: امسال حجم عظیمی از تقاضای کالا و خدمات از سوی صنعت نفت به بازار داخلی و خارجی سرازیر می شود که اگر شرکتهای داخلی و خارجی به صورت مشترک در این حوزه فعال شوند توفیق های خاص و عام در صنعت نفت حاصل می شود.




شناسه خبری: 29182

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو