تشكیل صندوق توسعه پروژه به گام آخر رسید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29187
ساعت 11:03 شنبه 3 خرداد 1393
تشکیل صندوق توسعه پروژه با تایید نهائی وزیر نفت به زودی وارد مرحله اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به نقل از شانا؛ معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: اساسنامه و امید نامه تشکیل صندوق توسعه پروژه توسط سازمان بورس تدوین و نهائی شده و برای تایید نهائی وزیر نفت برای مقام وزارت ارسال شد.
عباس شعری مقدم افزود: در صورت تایید نهائی زنگنه و بهره گیری از نظرهای ایشان می توان تحولی بزرگ را در سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی رقم زد.
شعری مقدم ادامه داد: این صندوق بگونه ای طراحی شده است که در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی مانند اوره و آمونیاک، متانول و  چند بخش دیگر به طور مستقل به جذب سرمایه اقدام کند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که افزون بر شرکت ها و بانک ها افراد زیادی برای سرمایه گذاری در صندوق توسعه پروژه ابراز تمایل کرده اند گفت: امید است امسال جهش مورد نظر در توسعه صنعت پتروشیمی را آغاز کنیم.
او تصریح کرد: تشکیل صندوق پروژه در صنعت پتروشیمی که با همکاری سازمان بورس در حال پیگیری است، می تواند سرمایه گذاری های جدیدی را برای طرح های توسعه ای و در حال ساخت صنعت پتروشیمی به همراه داشته باشد که بدون تردید در اقتصاد کشور نیز تاثیر گذار خواهد بود.
به گزارش شانا؛ مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش گفته بود: تشکیل صندوق پروژه می تواند منجر به تامین مالی طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی شود و تدوین اساسنامه این صندوق در مراحل پایانی است.
شعری مقدم افزوده بود: با کمک سازمان بورس و اقتصاددانان برجسته کشور در حال تهیه اساسنامه صندوق توسعه صنعت پتروشیمی هستیم و در این صندوق سرمایه گذاران بخش خصوصی، بانک ها و دیگر علاقه مندان به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی حضور خواهند داشت.
بر اساس این گزارش؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز پیش از این گفته بود: در سال ١٣٩٣ صندوق های پروژه در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و طرح های مهم عمرانی راه‌اندازی خواهد شد.
علی صالح آبادی افزوده بود: طراحی صندوق پروژه پایان یافته و این صندوق از سال٩٣ در تامین مالی طرح های نفت، گاز، پتروشیمی و طرح های عمرانی مشارکت خود را آغاز خواهد کرد .



شناسه خبری: 29187

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو