سرمایه گذاری شرکت فولادسازی چین در سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29197
ساعت 15:20 شنبه 3 خرداد 1393
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سرمایه گذاری یکی از بزرگترین شرکتهای فولادسازی چین در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد مهدی مروج الشریعه گفت: کشور چین در حوزه صنایع فولادسازی جزء برترین کشورهای دنیاست و منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز از جذابیت فراوان و امتیازات خاص برای سرمایه گذاران خارجی برخوردار است.
وی افزود: در همین راستا در چند ماه گذشته با توجه به علاقه مندی این سرمایه گذاران به حضور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، تفاهماتی انجام شده و اخیرا نیز مدیران ارشد یک شرکت چینی از محل پروژه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کردند.
وی اظهار کرد: سرمایه گذار پیش بینی احداث سه واحد گندله سازی با ظرفیت 15 میلیون تن در این منطقه را نموده است که به زودی کار ساخت واحد اول پروژه بزرگ فولاد سازی با ظرفیت پنج میلیون تن آغاز می شود.
مروج الشریعه گفت: مرحله دوم این پروژه نیز به ظرفیت پنج میلیون تن به صنایع ریخته گری، فولاد و تولید نورد اختصاص دارد.
وی اظهار امیدواری کرد این امر سر آغاز تحولی شگرف در ارتباطات منطقه ویژه با صاحبان صنعت کشور چین و تسریع در روند معاملات جاری باشد.
او افزود: مدیر عامل شرکت چینی نیز بر وجود زیر ساخت ایجاد یک منطقه فولادی بزرگ در سرخس اطمینان دارد و معتقد است که این منطقه امتیازات بسیار برای سرمایه گذاری در این حوزه ها دارد.
وی گفت: ایران و چین دو کشور قدرتمند، باستانی و دارای روابط پیوسته و طولانی هستند و جاده ابریشم که از شرق به غرب امتداد داشته و منطقه ویژه اقتصادی سرخس و آبهای آزاد در خلیج فارس و دریای عمان را به چین ارتباط داده باعث تداوم و رونق ارتباط تاریخی، فرهنگی، سیاسی و تجاری بین دو کشور شده است.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس با محدوده قانونی 5290 هکتار سال 1375 به تصویب هیات وزیران وقت رسید و آستان قدس رضوی به عنوان سازمان مسوول منطقه تعیین شد.
بر اساس اطلاعات منتشره بر روی پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس هم اکنون هفت مجموعه تولیدی در زمینه چسب و رزین، گچ میکرونیزه، انرژی برق، انواع کنسرو و کمپوت، شکلات، سیلوی گندم و بسته بندی چای در این منطقه فعال هستند.
همچنین 9 مجموعه تولیدی در زمینه گوگرد بنتونیتی، پنبه و روغن پنبه دانه خام، بسته بندی مواد غذایی، کاشی و سرامیک، بسته بندی روغن موتور و مواد نفتی، ساخت مخازن سوخت با هدف تجارت گازوئیل و نفتا و نیز تولید سوخت دیزل و نفتا در این منطقه در حال ساخت و اجرا است.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در کانون کشورهای عضو ˈاکوˈ قرار گرفته و همچنین بخاطر موقعیت راهبردی و جغرافیایی به عنوان بهترین دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس در جنوب ایران، اروپا در غرب میهن اسلامی و کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق سرزمین جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش ایرنا، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس همزمان با واقعه مهم و تاریخی افتتاح راه آهن مشهد - سرخس - تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از 100 کشور جهان در سال 1375 آغاز شد.
این منطقه در فاصله 150 کیلومتری شرق مشهد و 15 کیلومتری شهر سرخس از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.




شناسه خبری: 29197

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو