پایتخت اقتصادی ایران نخستین مقصد نظارتی نمایندگان مجلس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29239
ساعت 09:34 جمعه 9 خرداد 1393
استان هرمزگان به عنوان قطب اقتصادی و دروازه طلایی کشور نخستین مقصد نظارتی جمعی از نمایندگان مجلس در حوزه های مختلف بود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اعضای هیأت نظارتی کمیسیون های عمران، صنایع، بهداشت و درمان و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طی سفری یکروزه از برخی از طرح های عمرانی، درمانی و صنایع استان هرمزگان بازدید کردند.
بازدید از پروژه احداث فاز نخست بندرچند منظوره نخل ناخدا در ساحل شرقی بندرعباس، نحوه خدمات رسانی به بیماران و امکانات درمانی بیمارستان های شهید محمدی و شریعتی و فاز دوم و سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی از جمله برنامه های سفر نمایندگان خانه ملت در سفر به بندرعباس بود.
"منصور آرامی" عضوکمیسیون عمران و رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بندرگاه نخل ناخدا گفت: سفر جمعی نمایندگان مجلس به هرمزگان با هدف نظارت بر پیشرفت و اعتبارات پروژه ها و مصوبات هیأت دولت در هرمزگان است.
وی افزود: پایان فاز اول احداث بندرگاه نخل ناخدا با هدف جابجایی کالا و مسافر به جزیره هرمز از موضوعاتی است که در مجلس مطرح شده و برای الحاق این جزیره به منطقه آزاد قشم در مجلس در حال پیگیری هستیم.
"شهلا میرگلوی بیات" عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در بازدید از بیمارستان های بندرعباس بر تجهیز هرچه سریعتر بیمارستان های این شهر به امکانات رفاهی درمانی و ساخت بیمارستان جدید تاکید کرد و گفت: با توجه به طرح تحول نظام سلامت که رضایت بیماران را به دنبال داشته، باید متناسب با آن فضا، تجهیزات و نیروی انسانی نیز تامین شود.
"سید عطاء اله حکیمی" عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و سخنگوی هیأت نظارتی نمایندگان نیز در جریان بازدید از بندر شهید رجایی گفت: استان هرمزگان به عنوان قطب اقتصادی و دروازه طلایی کشور به عنوان اولین مقصد نظارتی نمایندگان مجلس در حوزه های مختلف در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه با ساخت اسکله های جدید در بندر شهید رجایی ظرفیت این بندر سالانه از 3 میلیون به 8 میلیون TEUکانتینر افزایش می یابد، افزود: در پی بازدید از عملیات لایروبی و ساخت اسکله های کانتینری نقاط ضعف و قوت توسعه این بندر را احصاء می کنیم؛ سپس مباحث مربوطه را با وزیر راه و شهرسازی در میان می گذاریم و نتایج آن را به زودی به مردم اعلام خواهیم کرد.






شناسه خبری: 29239

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو