جاسک به ترمینال دوم صادرات نفت در ایران تبدیل می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29246
ساعت 07:46 شنبه 10 خرداد 1393
استاندار هرمزگان گفت: جاسک در آینده به ترمینال دوم صادرات نفت در ایران تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایسنا، استاندار هرمزگان در نشست بررسی توسعه سواحل مکران با تاکید بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به استان هرمزگان، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به هرمزگان تصمیمات مناسبی برای توسعه سواحل شرق هرمزگان اتخاذ شد که باید این مصوبات اجرایی شوند.
وی ادامه داد: طرح ایجاد منطقه آزاد در شهرستان جاسک نیز در دستور کار دولت قرار گرفته که با اجرایی شدن این طرح، جاسک به یک قطب بزرگ اقتصادی در کنار سواحل مکران تبدیل می‌شود. برنامه ریزی‌های خوبی برای ایجاد صنایع نفت و پالایشگاه و نیروگاه در سواحل مکران در شهرستان جاسک انجام شده است.
استاندار هرمزگان افزود: باید تلاش کنیم تا برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص افزایش تولید فولاد در استان به 10 میلیون تن و توسعه بندر شهید رجایی و صادرات نفت از جاسک اجرایی شود. تاکنون دولت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جاسک را مصوب کرده و قدم بعدی، ایجاد منطقه آزاد در این شهرستان است که در دست بررسی کارشناسی قرار دارد.
نشست بررسی توسعه سواحل مکران با حضور معاون اول رئیس جمهور، استاندار هرمزگان، وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، وزیر دفاع، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، فرمانده نیروی دریایی ارتش، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون برنامه ریزی وزیر نفت در محل دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این نشست معاون اول رئیس جمهور بر توسعه سواحل مکران تاکید کرد و خواستار تلاش جمعی کلیه وزارتخانه ها و نهادهای مسئول برای تحقق این مهم شد.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو