سرمايه گذاري بزرگترين فولاد سازي چين در منطقه ويژه سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29271
ساعت 14:52 شنبه 10 خرداد 1393
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس از سرمايه گذاري بزرگترين شرکت فولاد سازي چين در پروژه هاي فولاد سازي اين منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد مهدي مروج الشريعه با بيان اين مطلب، گفت: ايران و چين کشورهاي قدرتمند با روابط پيوسته و طولاني هستند که وجود منطقه ويژه اقتصادي سرخس به عنوان پل ارتباطي آب‌هاي آزاد خليج فارس با چين، موجب تداوم، رونق، ارتباط سياسي و تجاري بين اين دو کشور شده است.
وي ادامه داد: چين در حوزه صنعت فولادسازي جزء برترين کشورها در دنيا است و اين منطقه در کنار تمام ظرفيت‌ها و امتيازات ويژه‌اي که براي سرمايه‌گذاران خارجي فراهم کرده جذابيت‌هاي فراواني براي سرمايه‌گذاران خارجي دارد.
وي گفت: با توجه به علاقه‌مندي اين سرمايه‌گذاران در منطقه ويژه اقتصادي سرخس، تفاهماتي انجام شده و مديران ارشد اين شرکت نيز از محل پروژه در منطقه ويژه اقتصادي سرخس بازديد کردند.
مروج الشريعه با اشاره به اين که سرمايه‌گذار چيني پيش‌بيني احداث 3 واحد گندله سازي با ظرفيت 15 ميليون تن را کرده است افزود: بزودي کار ساخت فاز اول پروژه فولادسازي با ظرفيت 5 ميليون تن آغاز خواهد شد و فاز دوم نيز به ظرفيت 5 ميليون تن به صنايع ريخته گري، فولاد و توليد نورد اختصاص خواهد داشت.
مدير عامل موسسه منطقه ويژه اقتصادي سرخس اين جلسه را خوب و مثبت ارزيابي و اظهار اميدواري کرد اين بازديد سر آغاز تحولي شگرف در ارتباطات منطقه ويژه با صاحبان صنعت چين و تسريع در روند معاملات جاري را رقم بزند.
وي گفت: زير ساخت ايجاد يک منطقه فولادي بزرگ در سرخس وجود دارد و اين منطقه امتيازات بالايي را براي سرمايه گذاري در اين حوزه ها فراهم کرده است.





شناسه خبری: 29271

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو