سرمایه گذاری های جدید پتروشیمی را متحول می كند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29287
ساعت 14:55 يکشنبه 11 خرداد 1393
سرمایه گذاری های جدید روند برنامه ریزی و توسعه را در صنعت پتروشیمی ایران هموار خواهد کرد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از شانا؛ مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته روند سرمایه گذاری ها در صنعت پتروشیمی طبق برنامه ریزی های انجام شده محقق نشد و این صنعت نیازمند مشارکت فعال تر سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

محمد شهریاری افزود: در چند سال گذشته حجم سرمایه‌گذاری ها در بهترین حالت سالانه سه میلیارد دلار بوده است و اگر می خواهیم به اهداف خود برای اعتلای صنعت پتروشیمی دست یابیم باید  سرمایه گذاری ها روندی صعودی داشته باشد به طوری که در سال 97 بیش از 12 میلیارد دلار در پتروشیمی سرمایه‌گذاری انجام شود.

شهرياري تصریح کرد: برنامه های متنوعی برای جذب سرمایه گذاران جدید تدوین شده و از جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی ایران حمایت خواهیم کرد.

او با بیان این که در نظر داریم 75 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پتروشیمی داشته باشیم، گفت: در حال حاضر سالانه به طور متوسط باید هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام دهیم.

به گزارش شانا؛ معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی چندی پیش اظهارکرده بود: برنامه ریزی های  جامعی برای تسهیل سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران انجام شده و با هدف ایجاد یک جهش بزرگ در این صنعت از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی دعوت می کنیم.

عباس شعری مقدم افزوده بود: شرايط حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را تسهیل می کنیم و آماده هرگونه حمایتی از علاقمندان به سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای پتروشیمی هستیم.

شعري مقدم با بیان این که صنعت پتروشیمی به دلیل دارا بودن زیر ساخت های مناسب می تواند در جلوگیری از خام فروشی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشد گفته بود: با همدلی و همکاری می توان جایگاه اصلی این صنعت را در اقتصاد ایران تقویت کرد.

شناسه خبری: 29287

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو