یکه تازی فاز ۱۹ در بین فازهای پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29292
ساعت 05:31 دوشنبه 12 خرداد 1393
پیشرفت فیزیکی فاز 19 میدان مشترک گازی پارس جنوبی تاکنون از مرز 76 درصد گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از نفت ما، هم اکنون حفاری سکوی C فاز 19 میدان پارس جنوبی به پایان رسیده و دو دکل حفاری موجود در این فاز مشغول حفاری روی سکوهای D و A این فاز هستند و به تازگی پیشرفت حفاری در این سکوها نیز به ترتیب از 80 و 50 درصد فراتر رفته است.

در حال حاضر در مجموع پیشرفت فیزیکی فاز 19 پارس جنوبی در بخش حفاری 75 تا 80 درصد رسیده؛ در این بخش بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته 15 چاه تولیدی حفاری خواهد شد.
بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با توجه به نزدیکی دو فاز مرزی یک و 19 میدان مشترک گازی پارس جنوبی، قرار است تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز از یک سکوی فاز یک پارس جنوبی صورت گیرد و سکوی دیگر این فاز با شش حلقه چاه تولیدی، به فاز ١٩ پارس جنوبی واگذار شود. 
با پیاده سازی طرح واگذاری یکی از سکوهای فاز یک به فاز 19 پارس جنوبی، علاوه بر حفظ تولید تعریف شده فاز یک، به میزان قابل توجهی در فرآیند راه اندازی بخش فراساحل فاز ١٩ پارس جنوبی فرصت سازی و صرفه جویی خواهد شد.
بر پایه این گزارش، پروژه فاز 19 از جمله فازهای میدان گازی پارس جنوبی است که در ناحیه  غربی این مخزن قرار گرفته، تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (حدود 210 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود 218.5 هکتار بین پالایشگاههای فازهای 11 و 12 پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است. 
در پالایشگاه گازی فاز 19 پارس جنوبی روزانه حدود 57 میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی‌ها از تاسیسات دریایی دریافت و به محصولات مورد نظر تصفیه وبدل می‌ شود. 
فاز 19 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در خرداد ماه سال 1389 توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (جهت اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (جهت ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.




شناسه خبری: 29292

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو