بهره برداری از خط لوله تكمیلی نفت كوره آبادان به ماهشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29318
ساعت 15:17 سه شنبه 13 خرداد 1393
خط لوله 26 اینچ تکمیلی نفت کوره آبادان به ماهشهر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: عملیات ساخت یک رشته خط لوله 26 اینچ تکمیلی نفت کوره آبادان به ماهشهر به طول 7 کیلومتر و با ظرفیت 200 هزار بشکه در روز که از سوی شرکت پیمانکاری رامپکو در حال انجام است، تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
میرعالی اصغر ساجدی افزود: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران همچنین در حوزه طرح های ساختمانی و مقاوم سازی تاسیسات نفتی نیز طرح هایی را اجرا و به بهره برداری رسانده است.
ساجدي گفت: در حوزه طرح های اسکله و بنادر، طرح ساماندهی بندرصادراتی ماهشهر با هدف ساخت مخازن جدید برای ذخیره سازی حدود 2 میلیون بشکه نفت کوره، 1 میلیون بشکه نفت گاز و 500 هزار بشکه بنزین انجام شده است.
او با بیان اینکه به روزآوری تاسیسات موجود در بندر صادراتی ماهشهر و نوسازی و تجهیز اسکله ها و ایجاد تسهیلات برای ارائه خدمات سوخت رسانی به کشتی ها و احداث اسکله صادراتی گوگرد در سال 1386 آغاز شده بود، اظهار کرد: بخش دریایی این طرح در سال 1390 راه اندازی و بخش خشکی آن نیز امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیان اینکه مشاور طراحی بنیادی این طرح شرکت طرح نواندیشان و مشاور مدیریت و نظارت کارگاهی آن شرکت نارگان بوده است، اضافه کرد: پیمانکار این طرح شرکت ماشین سازی اراک در بخش خشکی و قرارگاه خاتم الانبیاء در بخش دریا است.
این مقام مسئول گفت: سرمایه گذاری این طرح بیش از 5500 میلیارد ریال است.
ساجدی همچنین افزود: طرح احداث دو رشته خط لوله 24 اینچ برای انتقال دو طرفه فرآورده های بنزین و گازوئیل بین انبار نفت نوربخش و اسکله شماره 6 بندر صادراتی ماهشهر در سال جاری کلید خواهد خورد.
او با بیان اینکه این خط لوله به طول 9 کیلومتر و دارای ظرفیت 300 هزار بشکه در روز است، اظهار کرد: اتصال این خط به مخازن فرآورده در مجموعه تاسیسات بندر صادراتی ماهشهر با احداث دو رشته خطوط فرعی 10 اینچ خواهد بود که این پروژه نیز در سال جاری آغاز می شود.



شناسه خبری: 29318

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو