کسب رکورد تازه در ساخت جاکت

مديرروابط عمومي و اموربين الملل منطقه ويژه اقتصادي کشتي سازي خليج فارس از ساخت چهار جاکت دو هزار تني طي يک سال اخير در منطقه ويژه اقتصادي کشتي سازي خليج فارس خبر داد و آن را رکوردي تازه براي اين منطقه عنوان کرد.
سعيد ذرهون ضمن بيان مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) در خصوص پروژه هاي در دست اجراي منطقه ويژه اقتصادي کشتي سازي خليج فارس گفت: درحال حاضر پروژه ساخت دو جاکت و يک سکو براي هنديجان در دست اجرا است که تلاش مي شود به زودي تحويل داده شود.

وي افزود: کليه پروژه هاي مذکور توسط شرکت مبين سازه گسترش در منطقه ويژه کشتي سازي انجام مي شود.

ذرهون همچنين اضافه کرد: در سال آتي تکميل پروژه ساخت 2فروند يدک کش2000اسب بخار و2200اسب بخار را در دستور کار قرار دارد که در حال تکميل بدنه است.

وي گفت: کليه اين پروژه ها توسط شرکت صنايع کشتي سازي نديم گسترش در منطقه ويژه کشتي سازي انجام مي شود.

ذرهون ادامه داد: کشتي ايران اراک مراحل ساخت بدنه، نصب موتور و ماشين آلات و تجهيزات را پشت سر گذاشته و تست هاي دريايي آن با موفقيت به اتمام رسيده و در حال گذراندن مراحل پاياني براي تحويل به کشتيراني است.

مديرروابط عمومي و اموربين الملل منطقه ويژه اقتصادي کشتي سازي خليج فارس تصريح کرد: اين کشتي 186مترطول،30 مترعرض ،16مترارتفاع و5/11مترآبخورداردوقابليت حمل2200کانتينررا دارد.

وي افزود: کشتي ايران شهرکرد مراحل ساخت بدنه، نصب موتور و سوپراستراکچر را پشت سر گذاشته و در حال نصب و راه اندازي ساير تجهيزات است که برنامه تحويل آن سال آينده خواهد بود اين کشتي داراي مشخصات مشابه ايران اراک است.

به گفته ذرهون، کشتي ايران کاشان نيز در حال اتمام مراحل ساخت بدنه است و نهايتاً در اوايل سال آينده آب اندازي مي شود تا مراحل نصب موتور و تجهيزات را سپري کند اين کشتي داراي مشخصات مشابه ايران اراک است.

وي تاکيد کرد: کشتي نفت کش 35 هزارتني ايران فلق هم در حال اتمام مراحل ساخت بدنه است که نهايتاً در اوايل سال آينده آب اندازي مي شود تا مراحل نصب موتور و تجهيزات را سپري کند.

وي درادامه گفت: اين کشتي داراي 176متر طول، 31 متر عرض، 17 متر ارتفاع و 9 متر آبخور خواهد بود.

ذرهون اضافه کرد: ساخت يک شناور پيشرفته جمع آوري آلودگي هاي نفتي دريا نيز در دستور کار قرار دارد که مراحل ساخت بدنه آن به تازگي شروع شده و در سال 89 به اتمام مي رسد.

وي افزود: ضمنا کليه اين پروژه ها توسط شرکت صنايع کشتي سازي بحر گسترش در منطقه ويژه کشتي سازي انجام مي شود.

مديرروابط عمومي و اموربين الملل منطقه ويژه اقتصادي کشتي سازي خليج فارس اضافه کرد: دو حوض خشک 300 هزار تني در اين منطقه نيز در حال ساخت است که حوض خشک اول بمنظور تعمير شناورهاي فوق سنگين داراي 370 متر طول و 80 متر عرض بوده و تا پايان سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

وي اضافه کرد: حوض خشک دوم براي ساخت انواع شناور هاي فوق سنگين LNG و VLCC تا 300 هزار تن خواهد بود و داراي 480 متر طول و هشتاد متر عرض است و پس از اتمام حوض خشک تعميرات اين حوض نيز در آينده تکميل خواهد شد.

ذرهون در خاتمه گفت: کليه اين پروژه ها توسط شرکت کشتي سازي عظيم گسترش در منطقه ويژه کشتي سازي انجام مي شود.

208

امتیاز به خبر :