ایجاد هاب جدید پتروشیمی در ایرانشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29419
ساعت 10:08 شنبه 24 خرداد 1393
مطالعات اولیه برای ایجاد هاب جدید پتروشیمی در ایرانشهر در حال انجام است و بزودی زمین یابی آن انجام می شود.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از شانا؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اين خبر گفت: پس از سفر هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان و اعلام رئیس جمهوری برای تشکیل هاب جدید پتروشیمی در ایرانشهر، طبق دستور وزیر نفت مطالعه اولیه برای تشکیل قطب جدید پتروشیمی در این منطقه آغاز شده است.
محمدحسن پیوندی افزود: به همین منظور و برای تسریع در احداث این منطقه، جلسه ای با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و استاندار سیستان و بلوچستان برگزار و تصمیم های خوبی گرفته شد.
پيوندي گفت: بمنظور بررسی منطقه و انتخاب زمین مناسب برای احداث طرح های پتروشیمی، بزودی در سفری به ایرانشهر شرایط منطقه ارزیابی می شود.
او با بیان این که نحوه تامین آب لازم برای استفاده طرح های پتروشیمی در ایرانشهر نکته ای مهم است، افزود: در ارزیابی های اولیه انتقال آب از دریا به منطقه ایرانشهر با خط لوله ای به طول 200 کیلومتر پیش بینی شده و بزودی نتایج مطالعات اولیه نهائی خواهد شد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با توجه به مسطح بودن زمین منطقه و فاصله کوتاه تا دریا، پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث یک خط لوله انتقال آب از دریا تا منطقه ایرانشهر است.
پیوندی با اشاره به این که خوراک گاز طرح های پتروشیمی این منطقه نیز با انشعاب از خط لوله انتقال گاز سراسری تامین خواهد شد، تصریح کرد: طرح هایی که در این منطقه احداث خواهد شد طرح های با خوراک گاز طبیعی است.
او ادامه داد: با همکاری مقام های محلی بهترین زمین برای احداث واحدهای جدید پتروشیمی در چابهار انتخاب خواهد شد و مبنای فعالیت مجتمع های جدید پروپیلن محور است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پايان افزود: سواحل خلیج فارس و دریای عمان مکانی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی است و با توجه به وجود منابع گسترده گاز قابلیت توسعه را دارا هستند.

 

 

شناسه خبری: 29419

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو