فرآیندهای جذب سرمایه در منطقه ویژه پارس جنوبی بازبینی می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29433
ساعت 11:54 يکشنبه 25 خرداد 1393
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس با بیان این که در آینده ای نزدیک فرآیندهای جذب سرمایه در این منطقه بازبینی می شود، گفت: با ارایه مشوق های لازم جذب سرمایه داخلی و خارجی در منطقه ویژه افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: اصلاح فرآیندها، چابک سازی و بازتعریف ماموریت سازمان منطقه ویژه پارس مسیر توسعه پارس جنوبی را شتاب می بخشد.
مهدی یوسفی افزود: پارس جنوبی و صنعت نفت بیش از پیش نیازمند همکاری همه مسئولان است تا بتوان با یک برنامه ریزی منسجم و مبتنی بر واقعیتها سبب شکوفایی اقتصادی در استان و رشد و توسعه پایدار در پارس جنوبی شویم.
وی با بیان اینکه هم اکنون زمان آزمون و خطا نیست، گفت: ما نیازمند یک ساختار سازمانی قوی و چابک برای شتاب بخشی در پشتیبانی از طرحهای توسعه ای پارس جنوبی هستیم و امیدوارم این امر به زودی محقق شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه تلاش برای توسعه اقتصادی قطب انرژی کشور جز با تکیه بر توان نیروهای داخلی امکانپذیر نیست، گفت:سازمان منطقه ویژه پارس برای تحقق ماموریت اصلی خود و به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران از هیچ کوششی در ارتقای مولفه های تاثیرگذار توسعه در این منطقه از کشور دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: طراحی، مهندسی، ساخت و اجرای طرحها و پروژه های زیر بنایی از قبیل آب، برق، گاز، مخابرات، فرودگاه و بندر از مهمترین ماموریتهای اصلی سازمان منطقه ویژه پارس در آغاز تاسیس بوده که خوشبختانه این مهم هم اکنون محقق شده است.
یوسفی ادامه داد: لازمه دستیابی به توسعه پایدار در این منطقه از کشور ارزیابی و اصلاح فرآیندها و بازبینی در ماموریتهای سازمانی است تا با چابک سازی سازمانی و استفاده از فرصتهای بالقوه در منطقه، مسیر توسعه هموار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تاکید کرد: ما نیازمند یک تحول اساسی در ساختار و نگرش خود به ذینفعان کلیدی در منطقه هستیم تا با بسیج قابلیت های اساسی، علاوه بر پاسخگویی در برابر دریافت کنندگان خدمات سازمان، رشد و توسعه در منطقه نیز تحقق یابد.
وی بکارگیری ظرفیت های بالقوه سازمانی، پاسخگویی به تغییرات محیطی و اجتماعی و انسجام درون و برون سازمانی را از مولفه های مهم چابک سازی سازمانی برشمرد و افزود: در ساختار سازمانی جدید ضمن انعطاف پذیری و توجه به نیازها و خواسته های دینفعان کلیدی منطقه باید چشم انداز رشد و توسعه منطقه را نیز مورد توجه قرار دهد که این امر نیازمند همراهی تمام مردم و مسئولان است.
یوسفی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک فرآیند های جذب سرمایه در منطقه ویژه پارس بازبینی می شود، افزود: اعتقاد ما بر این است که علاوه بر کاهش زمان فرآیند بررسی و رسیدگی به درخواستهای سرمایه ‌گذاری باید با ارایه خدمات و مشوق های سرمایه‌ گذاری میزان جذب سرمایه داخلی و خارجی را در منطقه افزایش دهیم.




شناسه خبری: 29433

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو