سیلوی گندم منطقه ویژه سيرجان امسال راه اندازی می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29464
ساعت 09:42 سه شنبه 27 خرداد 1393
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از منطقه ویژه سیرجان از راه اندازي طرح نیمه تمام سیلوی گندم در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، عباس قبادی با حضور در نشستي كه در حاشيه اين بازديد برگزار شد گفت: سیلوی گندم منطقه ویژه سيرجان با ظرفیت 50 هزار تن و اعتبار 100 میلیارد ریال طی پنج سال گذشته در حال احداث است و در حال حاضر 75 درصد عملیات اجرایی و بخش‌های اصلی اين طرح نيز به اتمام رسیده است.
قبادي افزود: تا سه ماه آینده كمبود بودجه اعتباري از محل منابع استانی و سازمان بازرگانی تامين مي شود و امیدواریم این مجموعه تا دهه فجر به بهره برداری برسد.
او ادامه داد: بخش عمده گندم نگهداری شده این سیلو، گندم‌های وارداتی به بندرعباس است و چون منطقه ويژه سيرجان موقعیت جغرافیایی مناسبی دارد مي تواند نقش مهمی در نگهداری گندم ایفا می کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از کارخانه های فریکو و تصفیه شکر نیز بازدید کرد و گفت: کارخانه تصفیه شکر مشکل تامین مواد اولیه ندارد و قول صدور مجوز ورود 60 هزار تن شکر خام به مدیران آن کارخانه داده شده است.
 قبادي در خصوص کارخانه روغن فریکو نیز گفت: اگر مشکلی برای کاهش تولید داشت ما رفع مشکل را وظیفه خود می‌دانیم.
در ادامه اين نشست نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار امیدواری کرد طرح سیلوی گندم 50 هزار تنی تا ماه‌های پایانی سال جاری به بهره برداری برسد.
شهباز حسن‌پور افزود: 30 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز سیلو برای اتمام از محل کمک فرمانداری و شرکت بازرگانی غله تامین می‌شود و پیمانکار هم موظف است تا 30 آبان سال جاری این طرح را تحویل دهد.
حسن‌پور گفت: نظر به اینکه سیلوی سیرجان ظرفیت ذخیره گندم برای استان‌های همجوار را دارد، امسال 20 هزار تن گندم را با هماهنگی شرکت غله استان در این سیلو ذخیره می‌کنیم تا کارخانه آرد سیرجان را تغذیه کند.
او خاطر نشان کرد: نیاز شکر خام کارخانه سیرجان با همکاری معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برطرف شد و این کارخانه می‌تواند به هر میزان تولید شکر داشته باشد.

 

 

 

شناسه خبری: 29464

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو