حضور لاریجانی و ترکان در جاسک

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29482
ساعت 08:33 چهارشنبه 28 خرداد 1393
رییس مجلس شورای اسلامی و مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای شرکت در دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران واقتدار دریایی وارد شهرستان جاسک شدند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این همایش 2 روزه در منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت جمعی از اندیشمندان کشورمان و با هدف مطرح کردن جاسک در ابعاد ملی ، شناسایی فرصت ها ی سواحل مکران ، بهره مندی از موهبت های دریا و فعلیت بخشیدن به این توانایی ها برگزار می شود.
حدود یک سوم از مرزهای کشور آبی است و حدود 800 کیلومتر از این مرزها در شمال کشور و 2000 کیلومتر آن که شامل سواحل خیلج فارس و سواحل مکران است در جنوب کشور قرار دارد .
منطقه دوم دریایی ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 87 در شهرستان جاسک در سواحل مکران استقرار یافت و پایگاههای دریایی را در این منطقه ایجاد کرد.
سواحل مکران مستقیم به آبهای آزاد وصل است و با استفاده از امکانات موجود در این سواحل می توان زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کرد.
هیئت دولت چندی پیش لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جاسک را تصویب کرد .
شهرستان جاسک با بیش از 78 هزار نفر جمعیت در 325 کیلومتری شرق بندرعباس و د ر همسایگی با چابهار واقع است .
دومین همایش ملی «توسعه سواحل مَکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران» در چارچوب سخنرانی‌های کلیدی و نشست‌های تخصصی با محورهای: ارائه الگوی آمایش سرزمینی سواحل مکران، امکان سنجی ایجاد مناطق ویژه تجاری- صنعتی در این سواحل، با رویکرد تسهیل جذب سرمایه و ایجاد کارگاه‌های صنعتی کوچک و زود بازده، ایجاد منطقه ویژه شیلاتی، ایجاد منطقه ویژه انرژی (صادرات نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران و انتقال نفت کشورهای آسیای میانه به بازارهای جهانی در خارج از خلیج فارس) و امکان‏سنجی تاسیس سازمان توسعه سواحل مَکران خواهد بود.


شناسه خبری: 29482

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو