تكمیل خط لوله اتیلن غرب اولویت پتروشیمی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29497
ساعت 12:07 شنبه 31 خرداد 1393
تکمیل فازدوم خط لوله اتیلن غرب به عنوان شریان اصلی تامین کننده خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در مسیر خط یکی از اولویت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از شانا؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: خط لوله اتیلن غرب تا پایان امسال تکمیل شده و آماده دریافت خوراک برای انتقال به مجتمع های پتروشیمی خواهد شد.
محمد حسن پیوندی افزود: تکمیل این خط می تواند همزمان با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی خوراک مورد نیاز مجتمع ها و طرح های جدید را تامین کند که پیامد آن، افزایش تولید محصولات متنوع در پتروشیمی های غرب کشور خواهد بود.
پيوندي ادامه داد: همزمان با تلاش برای تکمیل فاز دوم خط لوله اتیلن غرب، ساخت و تکمیل پتروشیمی های لرستان، کردستان و مهاباد از اولویت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال 1393 است.
او افزود: خط لوله اتیلن غرب پس از تکمیل، ظرفیت انتقال ٣,٥ میلیون تن اتیلن را دارد و ٢.٥ میلیون تن از پارس جنوبی و یک میلیون تن خوراک از گچساران به خط تزریق خواهد شد و خوراک ١٢ مجتمع پتروشیمی را تامین می کند.
به گزارش شانا، ساخت خط لوله اتیلن غرب با مصوبه هیئت وزیران در سال ١٣٨١  با هدف توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در دوره وزارت مهندس زنگنه در وزارت نفت آغاز شد و این خط از مبدا پارس جنوبی تا آذربایجان غربی امتداد خواهد داشت.
طبق برنامه ریزی های انجام شده پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را  به اتیلن بدل کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می کند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک ١٢مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال احداث با سرمایه گذاری ٨,٥ میلیارد دلاری را تامین خواهد کرد.
خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در استانهای خوزستان، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین می کند.





شناسه خبری: 29497

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو