لزوم پشتیبانی از طرح هاي توسعه اي در پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29499
ساعت 14:09 شنبه 31 خرداد 1393
پشتیبانی از طرح های توسعه ای پارس جنوبی اولویت اصلی سازمان منطقه ویژه پارس است.

به گزارش پایگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژي پارس با بیان اين مطلب گفت: انجام وظایف محوله سازمانی با هدف پشتیبانی از فرآیند های تولید از میادین مشترک پارس جنوبی از اولویت های مهم سازمان منطقه ویژه پارس است  که این مهم با جدیت دنبال می شود.
مهدی یوسفی با تقسیم اولویت های سازمان منطقه ویژه پارس به اولویت های عمومی و تخصصی گفت: احیای ارشدیت این سازمان بر کل منطقه و در بین تمامی شرکت های مستقر در محدوده منطقه ویژه پارس بر اساس قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مهم ترین اولویت های عمومی این سازمان است و تلاش می کنیم با تصحیح برخی از فرآیند ها این امر تحقق یابد.
يوسفي ادامه داد: بهبود روش های انجام کار به منظور صرفه جویی در برخی از هزینه های عمومی سازمان امری امکان پذیر است که قطعا با انجام برخی از تغییرات در وضعیت موجود و تدوین برخی از  فرآیندهای کاری، گام موثری در ارتقای بهره وری برداشته خواهد شد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژي پارس همچنين افزود: ایجاد زمینه های مناسب به منظور تسریع و تسهیل در فراهم آوردن فرصت های سرمایه گذاری  و مشارکت فعال در پشتیبانی از طرح های توسعه ای پارس جنوبی از جمله اولویت های تخصصی این سازمان است که انتظار می رود با برنامه ریزی صحیح و اصولی از برخی از ناهماهنگی ها و موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.
او با اشاره به اين كه رویکرد ما باید منافع ملی باشد گفت: وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در شرایط تحریم با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در پارس جنوبی به موفقیت های چشم‌گیری در زمینه احقاق حقوق ملت ایران در برداشت از میدان مشترک گازی با کشور قطر دست یافته است؛ دستیابی به این موفقیت مرهون حمایت مردم در برهه های حساس تاریخی و تلاش کارکنان صنعت نفت در این منطقه از کشور بوده است.
مهدي يوسفي ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با برنامه ریزی صحیح  و اصولی وزارت نفت در بهره برداری از فازهای اولویت دار پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز کشور هم اکنون رشد قابل توجهی داشته و امیدواریم با بهره برداری کامل از فاز 12 پارس جنوبی در نیمه دوم سالجاری، 100 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شود.
مدیر عامل سامان منطقه ویژه پارس همچنين خواستار سامان دهی در امور گمرکی شد و افزود: پارس جنوبی از ظرفیت های فراوانی در زمینه فعالیت های اقتصادی و بازرگانی برخوردار است که می توان با بهره گیری از قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تحولی بزرگ در رونق و شکوه اقتصادی این منطقه ایجاد کنیم.
او پیگیری ماموریت های سازمان منطقه ویژه پارس در ارتباط با ارایه خدمات عمومی و  پروژه های زیر بنایی مانند آب، برق و راه‌های مواصلاتی را امری مهم دانست و گفت: عزم دولت و وزارت نفت توسعه منطقه ویژه پارس است و این امر جز با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در منطقه و استان میسر نخواهد بود.
مهندس یوسفی در پايان افزود: سازمان منطقه ویژه پارس نباید در ارایه خدمات به محیط پیرامونی و شرکت های مستقر در منطقه به گونه‌ای عمل کند که به بروکراسی بیشتر در این زمینه دامن زده شود بلکه هدف ما تسهیل در ارایه خدمات است که تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است که در موعد مقرر اجرایی خواهد شد.








شناسه خبری: 29499

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو