توسعه ترانزيت در گرو توسعه حمل و نقل

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2951
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته سرپرست جديد منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس؛ رشد حمل و نقل ريلي، جاده اي، دريايي و هوايي توسعه ترانزيت در مناطق ويژه اقتصادي را تکميل مي کند.

مسعود هنديان سرپرست جديد منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: رشد و توسعه ناوگان زميني، هوايي،دريايي، ريلي و همچنين توسعه راه ها و خطوط کشتي راني و غيره بدون رشد صنعت ترانزيت و ارتباطات امکان پذير نيست که تمامي اين فاکتورها ارتباط تنگاتنگي باهم دارند.

هنديان گفت: يکي از امتياز ها و جاذبه هاي مناطق ويژه براي سرمايه گذاران امکان ورود کالاها از خارج از کشور و يا از مناطق آزاد تجاري – صنعتي کشور به صورت ترانزيت خارجي به منطقه است، تا سرمايه گذاران و توليد کنندگان در مناطق بتوانند با کمترين تشريفات اين قبيل کالاها را به منطقه وارد کند.

به گفته وي؛اگر چنانکه اهداف ايجاد مناطق را در جلب سرمايه، اشتغال، و بستر سازي براي انتقال تکنولوژي در کشور در نظر بگيريم اين مهم بدون استفاده از رويه ترانزيت کالا ميسر نمي شود.

وي در خاتمه گفت:منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس با هدف ايجاد و توسعه فعاليت هاي کارآمد صنعتي و معدني از طريق جلب و هدايت سرمايه گذاري داخلي وخارجي با استفاده از فناوري نوين و ارائه خدمات ويژه در راستاي رشد و شکوفايي کمي وکيفي ملي تاسيس شده است ./ 205

شناسه خبری: 2951

آخرین اخبار

دوغارون-چابهار؛ مسیر باز شدن قفل اقتصاد شرق ایران
شتاب‌گیری ایجاد گمرکات تخصصی در مناطق آزاد در پی توافقات دبیرخانه شورای‌عالی و گمرک جمهوری اسلامی ایران
تسریع در روند انتقال شهرک صنعتی تایباد به منطقه آزاد دوغارون
رایزنی ایران و ارمنستان برای افزایش همکاری‌های اقتصادی در بازار اوراسیا
گفتگوی اختصاصی صبح آمل با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد مازندران

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
مانیفست تازه دولت برای احیای مناطق آزاد
ارس؛ گذرگاه استراتژیک ایران به اوراسیا: فرصت ها و چشم اندازها
چرا ترامپ به دنبال بازآفرینی نظم نوین جهانی است؟
مناطق آزاد پایلوت هم پیوندی اقتصاد ملی و بین‌المللی