باید شرایطی امن و آسان برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کنیم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29537
ساعت 15:35 سه شنبه 3 تير 1393
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی گفت: هیچ محدودیتی در میزان مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در استان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایسنا، رضا جمشیدی در همایش هم‌اندیشی تجار و سرمایه‌گذاران خارجی که امروز سوم تیر ماه در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در میزان سرمایه‌گذاری خارجی سقفی وجود ندارد و تنها کف آن مشخص شده و در انتقال اصل سرمایه و سود سرمایه نیز پیش‌بینی‌هایی انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: با وجود سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های خوب در استان خراسان رضوی باز هم نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر احساس می‌شود و سازمان سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی ایران موظف به تشویق، حمایت و جلب سرمایه‌گذار خارجی است و ما باید در استان شرایطی امن و آسان را برای این موضوع فراهم کنیم.
جمشیدی یادآور شد: شرایطی نیز برای اقامت و تردد سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده و شرکت‌های دولتی خارجی نیز محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در ایران ندارند.
وی با اشاره به وجود هشت درصد از جمعیت کشور در خراسان رضوی اظهار کرد: این استان هم‌اکنون 7.5 درصد مساحت کشور را در اختیار دارد و وجود مرز مشترک و طولانی با افغانستان و ترکمنستان و دو منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون در این استان از دیگر ویژگیهای خراسان رضوی است.
معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در زمینه‌های مختلف اقتصادی پتانسیل‌های بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به رتبه اول تا چهار رقمی این استان در کشور در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت و معدن نیز بیش از 6000 واحد تولیدی در استان فعال است که بیش از 2000 واحد از این تعداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارد.
جمشیدی گفت: در برخی از مواد معدنی مثل سنگ فیروزه و سنگ آهن وضعیت منحصر به فردی در استان وجود دارد و بیش از 46 ماده معدنی از 66 نوع ماده معدنی موجود در کشور در خراسان رضوی وجود دارد.
وی با اشاره به وجود بارگاه منور رضوی به عنوان یکی از پتانسیل‌های بسیار مهم موجود در مشهد گفت: سالانه بیش از 25 تا 30 میلیون نفر زائر به مشهد مشرف می‌شوند و بیش از 50 درصد ظرفیت اقامتگاه‌های کشور در این شهر وجود دارد که همه این‌ها نشان‌دهنده نقش عمده خراسان رضوی در اقتصاد کشور است.
معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: استان ما جزء اولین استان‌هایی است که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را ایجاد کرده و این مرکز در حدود دو سال است که نحوه فعالیت نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوز و حل مشکلات سرمایه‌گذار خارجی را رصد کرده و پیگیری‌ می‌کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین نشست‌های هم اندیشی مقدمه‌ای برای حضور تعداد بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در استان باشد زیرا خراسان رضوی دارای پتانسیل‌های خاصی برای سرمایه‌گذاری است و جذب سرمایه‌گذار موجب رشد و شکوفایی اقتصادی بیشتر جمهوری اسلامی ایران و کشورهای سرمایه‌گذار در آن می‌شود.




شناسه خبری: 29537

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو