تکمیل حفاری سکوی B فاز ١٩ پارس جنوبی تا پایان امسال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29598
ساعت 11:22 دوشنبه 9 تير 1393
حفاری فاز ١٩ پارس جنوبی با بیش از ٧٢ درصد پیشرفت در دست اجراست و بر اساس برنامه حفاری سکوی B این فاز تا پایان امسال تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت پتروپارس درباره آخرین وضعیت فاز ١٩ پارس جنوبی اظهار کرد: طرح توسعه این فاز میدان مشترک پارس جنوبی با ٧٨ درصد پیشرفت، در میان پروژههای موسوم به ٣٥ ماهه پارس جنوبی بیشترین پیشرفت فیزیکی را دارد.
وی گفت: حفاری سکوی C این فاز به پایان رسیده و امیدواریم حفاری سکوی B آن نیز تا پایان امسال تکمیل شود.
محمد جواد شمس با اشاره به اینکه تا پایان خردادماه حدود ٤٨ ماه از زمان امضا قرارداد این فاز سپری شد،افزود: میزان پیشرفت بخش خشکی فاز ١٩ هم اکنون حدود ٧٧,٧٧ درصد است.
وی تصریح کرد: خرید و سفارشهای تمام تجهیزات فاز ١٩ انجام و تجهیزات ساخته شده در حال حمل به سایت است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
پیشرفت کلی بخش دریایی فاز ١٩ که توسط تاسیسات دریایی انجام می شود ٧٦,٦ درصد اعلام شده است. هم اکنون لوله گذاری زیردریایی این فاز به پایان رسیده و عملیات تست و پیش راه اندازی آن باقی مانده است همچنین پیشرفت عملیات خط لوله نیز ٨٤.٥ درصد است.
پروژه فاز ١٩ از جمله فازهای میدان گازی پارس جنوبی است که در ناحیه  غربی این مخزن قرار گرفته، تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٥/٢١٨ هکتار بین پالایشگاههای فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.
در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی‌ها از تاسیسات دریایی دریافت و به محصولات مورد نظر تصفیه وبدل می‌ شود.
فاز ١٩ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در خرداد ماه سال ١٣٨٩ توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.




شناسه خبری: 29598

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو