هفت پروژه جدید درمنطقه ویژه اقتصادی بوشهراجرا می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29631
ساعت 17:30 چهارشنبه 11 تير 1393
معاون فنی و اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بوشهرگفت: درسال جاری هفت پروژه مطالعاتی وعملیاتی جدید در این منطقه اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، محسن نجفی اعلام کرد: برای اجرای این شمار پروژه مبلغ 26 میلیارد و790 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: با انجام و اتمام پروژه های یاد شده در سال جاری علاوه بر توسعه زیرساخت ها ازجمله توسعه و افزایش قدرت برق و گازرسانی، شرایط مناسب برای سرمایه گذاری های بیشتر فراهم خواهد شد.
نجفی مهیا بودن زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری را از خواسته های به حق سرمایه گذاران دانست و گفت: حضور بیش از ده ها سرمایه گذار که هم اکنون در بخش های مختلف صنعت، تولید و خدمات فعالیت دارند و همچنین پیشرفت فیزیکی قابل توجه در منطقه و آماده سازی بخش عمده امکانات زیربنایی و خدماتی از قبیل آب، برق، تلفن، راه، فضای سبز نشان از فعالیت های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی است.
وی تصریح کرد: با این وجود تاکنون برخی از شرایط لازم و اولیه در حوزه زیرساخت همچون شبکه گاز و برق مورد نیاز منطقه و همچنین مطالعات بازنگری طرح جامع مدنظر قرار نگرفته است.
وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه ساختمان جدید اداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز گفت: در بودجه امسال پنج میلیارد ریال مصوب شده است که مطالعات اولیه و طراحی ساختمان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: به منظور برق رسانی به منطقه ویژه مقرر شد شرکت برق منطقه ای فارس ظرفیت پست آزادی را تا 20 مگاوات افزایش دهد که پس ازآن با شبکه انتقال دو مداره از پست آزادی تا منطقه ویژه با برآورد هشت هزار و 700 میلیون ریال اجرا شود که در خصوص تامین اعتبار پروژه فوق در حال رایزنی هستیم.



شناسه خبری: 29631

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو