رشد ١٤ درصدی تولید محصول در پتروشیمی بندر امام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29643
ساعت 09:21 شنبه 14 تير 1393
شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام به رشد ١٤ درصدی در تولید محصولات در سه ماهه نخست امسال دست یافت.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از شانا؛ مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام  در خصوص اين مطلب گفت: در سه ماهه نخست سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توانستیم با تولید بیش از یک میلیون ٣٢٣ هزار تن محصولات پتروشیمیایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به رشد ١٤ درصدی دست یابیم.
رضا امیری افزود: شرکت فرآورش بندر امام در سه ماهه نخست سال جاری با تولید محصولاتی از قبیل بوتان، اتان، پروپان، پنتان پلاس، هکزان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزین، مخلوط زایلین‌ها، آروماتیک سنگین، پارازایلین به میزان بیش از ٩١٢ هزار و ٦٠٤ تن نسبت به مدت مشابه سال قبل به افزایش بیش از ١٢ درصدی در تولید محصولات خود دست یافت؛ که این میزان محصول در تامین خوراک واحدهای پلیمری از جمله  پلی اتیلن سنگین (HDPE ) و پلی اتیلن سبک (LDPE ) شرکت بسپاران بندر امام، وینیل کلراید منومر (VCM ) و  تیلن دی کلراید (EDC ) شرکت کیمیا بندر امام نقش بسزایی دارد.
اميري ادامه داد: شرکت بسپاران بندر امام یکی دیگر از شرکت‌های تابعه پتروشیمی بندر امام است که به عنوان یکی از تأمین کنندگان اصلی محصولات پلیمری کشور محسوب مي شود. در همین مدت با تولید بیش از ١٤٦هزار  و ٩٥٣ تن محصولات پلیمری  نسبت به مدت مشابه سال گذشته به افزایش بیش از ٣١ درصدی در تولید محصول دست يافت. تولیدات این شرکت در تهیه ظروف پلاستیکی مخصوص نگهداری مایعات، لوله‌های مخصوص گاز‌رسانی، ظروف مخصوص نگهداری مواد شیمیایی و غذایی، صنایع کفش‌سازی اسباب‌بازی و عایق الکتریکی و...کاربرد دارد.
او گفت: شرکت کیمیا نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های تولیدی پتروشیمی بندر امام در مدت یاد شده بیش از ٢٦٣ هزار و ٩٤٧ تن تولید داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به افزایش ١١ درصدی تولید محصول رسید.
مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام محصولات این شرکت را شامل سود سوز آور، اسید کلریدریک، آب ژاول، اتیلن دی کلراید، ام.تی.بی.ای اعلام کرد که از سود سوزآور در تهیه صابون، پودرهای شوینده صنایع کاغذ‌سازی،صنایع تولید و تصفیه روغن نباتی و همچنین ماده اولیه رنگ و سایر ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود. همچنين از فرآورده محصول ام‌تی بی ای به عنوان ماده افزودنی به بنزین به منظور بهبود عدد اکتان استفاده می‌شود، از منومر وینیل کلراید برای تهیه پلی وینیل کلراید و اتیلن دی کلراید به عنوان حلال در تهیه پلاستیک و سایر ترکیبات شیمایی استفاده می‌ شود.
به گزارش شانا؛ شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام در سال ١٣٥٢ با هدف تولید محصولات پتروشیمیایی و نیز صدور الفین‌ها، پلی الفین‌ها، آروماتیک و سایر فرآوده‌های پتروشیمی تاسیس شد. این مجتمع پتروشیمی از واحدهای زیربنایی کشور بوده و محصولات آن به عنوان خوراک صنایع پایین دستی استفاده می‌شود و عمده این محصولات، خوراک ٥ هزار واحد پایین دستی را تامین می‌کند.

 

 

 

شناسه خبری: 29643

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو