واحد یوتیلیتی پالایشگاه فازهای ١٧ و ١٨ راه اندازی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29674
ساعت 11:32 يکشنبه 15 تير 1393
هم اکنون واحدهای یوتیلیتی پالایشگاه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی راه اندازی و طی چند ماه گذشته بسیاری از مشکلات این پالایشگاه برطرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پالایشگاه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی با پیشرفت فیزیکی ٩٠ درصد در حال ساخت است و تلاش می شود بر اساس برنامه، واحد نخست (ترین) این پالایشگاه تا پایان شهریور امسال راه اندازی شود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز در گفتگو با خبرنگار شانا درباره روند ساخت بخش خشکی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی اظهار کرد: واحد یوتیلتی (آب، برق و بخار) پالایشگاه این فازها همزمان با بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت از این فاز راه اندازی شد.
از سوی دیگر نیروی متخصص ایرانی در قالب دو تیم کاری برای راه اندازی دو سکوی فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی راهی خلیج فارس شدند، بر اساس برنامه سکوی A این فاز تا مهر امسال راه اندازی می شود.
هم اکنون سکوهای فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شده اند و کشتی ابوذر ١٢٠٠ با بیش از ٣٠٠ نفر خدمه درحال انجام عملیات هوک آپ (اتصال خط لوله به سکو) و راه اندازی فاز ١٨ پارس جنوبی هستند، همچنین به زودی عملیات هوک آپ و راه اندازی سکوی فاز ١٧ میدان گازی پارس جنوبی نیز از سوی یکی دیگر از شناورهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیش از ٣٥٠ نفر خدمه آغاز خواهد شد.
بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت و نصب دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی باید تا نیمه نخست سال ٩٤ به پایان برسد. هم اکنون اسکلت سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در شرکت صدرا ساخته و عمده سفارشهای کالای این پروژه نیز انجام شده است؛ ضمن آن که عملیات حفاری در دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی نیز با فعالیت دو دستگاه دکل هم اکنون از پیشرفت ٣٠ تا ٣٥ درصدی برخوردار است.
هم اکنون بیش از ٤ هزار نفر نیروی کار در بخش خشکی فازهای ١٧ و ١٨ مشغول کار هستند، با توجه به حجم بالای کاری در این دو فاز میدان مشترک پارس جنوبی بزودی باید حداقل ٦٠ تا ٧٠ درصد به تعداد نیروها و تجهیزات شرکت در این پروژه افزوده شود.
توسعه‌ فازهای‌ ١٧ و ١٨ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ با هدف تولید روزانه‌ ٥٦,٦ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، ٧٥ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، ٤٠٠ تن‌ گوگرد، تولید سالیانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ و ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ انجام می شود.




شناسه خبری: 29674

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو