توليد يك ميليون تني محصولات معدني در منطقه ويژه خليج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29704
ساعت 09:25 سه شنبه 17 تير 1393
مديرعامل منطقه ويژه خليج فارس از توليد يك ميليون و 40 هزار و 431 تن انواع محصولات صنايع معدني در سه ماهه نخست سال جاري در اين منطقه خبرداد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، مسعود هنديان با اعلام اين خبر گفت: در فصل بهار امسال در مجموع 304  هزار و 391 تن اسلب و 688 هزار و 287 تن آهن اسفنجي در منطقه ويژه توليد شد كه از اين ميزان 40 هزار و 16 تن اسلب به خارج كشور صادر شده است.
هنديان افزود :در مدت ياد شده در مجموع 45 هزار و 418 تن آلومينيوم در منطقه توليد شد كه از اين ميزان 17 هزار و 846 تن آلومينيوم به خارج از كشور صادر شد.
او ادامه داد: در سه ماه نخست امسال همچنين 2335 تن شمش روي در منطقه مذكور توليد شد كه از اين ميزان 1800 تن به خارج صادر شده است.
مديرعامل منطقه ويژه خليج فارس همچنين گفت: توليد آب توسط سه كارخانه آب شيرين كن در منطقه ويژه خليج فارس در سه ماهه نخست سال جاري به يك ميليون و 700 هزار مترمكعب رسيد.
مسعود هنديان افزود: كل تناژ تخليه مواد معدني در فصل بهار امسال در منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس با افزايش چشمگيري مواجه شد و به يك ميليون و 68 هزار و 702 تن رسيد ؛ در حالي كه در مدت مشابه سال قبل اين رقم برابر با با 729 هزار و 587 تن بود.
هنديان در پایان تصریح کرد: این موفقیت ها متاثر از جاری شدن فرهنگ بومی سازی، تقویت منابع انسانی و پیاده سازی مدل های مدیریت در فرآیند ایزو است و خانواده منطقه ویژه خلیج فارس می کوشد با بهره مندی از دانش مجامع علمی کشور و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک مسیر تولید و چالش هاي فراروی آن را شناسایی و نسبت به ارتقاء ارائه خدمت تا حصول نتیجه و ثبت مدل های آماری برای جلب سرمایه گذاری به جهت تحقق اهداف بلند مدت و رونق اقتصاد استان است لحظه ای درنگ نخواهد کرد .



 

 

 

شناسه خبری: 29704

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو