سرمایه گذاران درمنطقه ویژه خلیج فارس زمین دریافت می کنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29915
ساعت 09:00 شنبه 4 مرداد 1393
مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس گفت: با الحاق دو هزارو 500 هکتار زمین در قالب سایت توسعه، این منطقه هم اکنون درحال واگذاری زمین برای اجرای طرح های مصوب است.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، مسعود هندیان اظهار کرد: وجود زیر ساخت هایی ازجمله اسکله اختصاصی 12میلیون تنی تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی و فلزی، آب شیرین کن ها با ظرفیت 35هزار 800 متر مکعب، سیستم مکانیزه تخلیه واگن موجب شده تا صاحبان سرمایه و صنعت نسبت به افزایش سطح سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کنند.
هنديان با اشاره به رشد تقاضای شاخص سرمایه گذاری در منطقه ویژه خلیج فارس افزود: تحقق اهداف میان مدت، افزایش وسعت اراضی منطقه از 2 هزار به 5 هزار هکتار و همچنین هشت میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه گذاری موجب شده تا این منطقه در کانون توجه قرار گیرد.
او در این زمینه به جذب حدود 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال گذشته خورشیدی دراین منطقه اشاره کرد و گفت: این مبلغ در زمینه تولید فولاد، گندله سازی و ایجاد آب شیرین کن، صنایع پایین دستی، حلال های نفتی و تولید قیر سرمایه گذاری می شود.

در اطلاعات منتشره ایمیدرو، هدف از ایجاد این منطقه فراهم آوردن شرایط لازم برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و هدایت آنها در جهت احداث واحد های صنعتی و معدنی با محوریت صنایع انرژی بر و فرآوری مواد معدنی و همچنین رشد توسعه اقتصادی، افزایش فرصت های شغلی، افزایش و توسعه فناوری های مدرن حوزه تولید، مهارت های مدیریتی، ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به منظور رقابت در بازارهای جهانی اعلام شده است.

 

 

 

 

 

شناسه خبری: 29915

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو