اختصاص100هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29917
ساعت 09:43 شنبه 4 مرداد 1393
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان از اختصاص100هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، فرزاد محمدی در خصوص اين خبر گفت : برپایه طرح ایجاد رونق در صنایع کوچک این سازمان، هیات دولت با هدف ایجاد اشتغال پایدار وخروج از رکود برای40درصد از این واحدها، مبلغ40 هزار میلیاردریال  تسهیلات برای راه اندازی مجدد اختصاص خواهد داد.
در ادامه مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه 67هزارواحد صنعتی پایین تر از ظرفیت اسمی مشغول  فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت تولید 20درصد این واحدهای صنعتی 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی هیات دولت اختصاص یافت که اجرای پروژه های بهبود در این واحدها منجر به ایجاد 81هزار شغل جدید خواهد شد.
سید ابریشمی سهم صنایع کوچک از کل صنایع را 92 درصد عنوان کرد و  گفت: با اختصاص تسهیلات 100هزار میلیارد ریالی هیات وزیران بخش عمده ای از مشکل اشتغال و کاهش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی که از دغدغه های اصلی دولت  به شمار می رود، رفع خواهد شد.
مدیر عامل شهرک های صنعتی ایران میزان اشتغال صنعتی کشور را 45 درصد اعلام كرد وافزود: در حال حاضر سهم ارزش تولیدات این صنایع 17 درصد کل صنایع است.  
سید ابریشمی با اشاره به اینکه 81هزار واحد صنعتی کوچک با اشتغالی بالغ بر یک میلیون نفر درسراسر کشور مستقر هستند نيز گفت: از این تعداد 14  هزار واحد صنعتی کوچک طی سال های اخیر به دلایل مختلف از چرخه تولید خارج و متوقف شده اند که را ه اندازی این واحدها برای حدود 112هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

شناسه خبری: 29917

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو