افزايش ميزان توليد فولاد در منطقه ويژه خليج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29962
ساعت 11:10 دوشنبه 6 مرداد 1393
مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس از سرمایه گذاری لازم برای تولید سالانه 12میلیون تن فولاد در این منطقه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري منطقه آزاد و ويژه اقتصادي، مسعود هندیان گفت: با فعالیت های صورت گرفته حدود شش میلیون تن آن در حال اجرای پروژه است که از این میزان سه میلیون تن آن به مرحله تولید رسیده است.

هنديان با اشاره به تقاضاهای ارائه شده از سوی سرمایه گذاران و مذاکرات بعمل آمده با آنان پیش بینی کرد که میزان تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به 22 میلیون تن افزایش یابد.

این مقام مسئول افزود: همه زیرساخت های لازم از جمله آماده سازی زمین به خصوص سایت توسعه، آب شیرین کن به ظرفت سه هزار متر مکعب، برق و فضای سبز برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی با محوریت فولاد درمنطقه ویژه خلیج فارس ایجاد و در حال گسترش است.

او از دیگر زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران برای طرح های فولادی به اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد معدنی به ظرفیت 12میلیون تن در سال همراه با نوار نقاله ای به طول 32کیلومتر، اسکله نفتی به ظرفیت 15 میلیون تن ، زیرساختهای انرژی ، ارتباطی، ریلی، جاده ای و دریایی اشاره کرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ادامه داد: در خصوص ایجاد صنایع بالادستی فولاد نیز برای تولید سالانه 13میلیون تن گندله برنامه ریزی صورت گرفته طوری که عملیات اجرایی یک واحد با ظرفت هفت میلیون و 500 هزارتن در سال آغاز شده است.

هندیان یادآورشد: با احتساب تقاضاهای جدید پیش بینی می شود میزان تولید گندله در این منطقه به 23 میلیون تن در سال افزایش یابد.

او از برق بعنوان یکی از مهم ترین نیازهای واحدهای فولادی نام برد و گفت: پنچ طرح نیروگاهی با ظرفیت تولید حدود سه هزار مگاوات در دست اقدام است.

 

 

 

شناسه خبری: 29962

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو