ترخیص کالا در گمرک بوشهر یک‌بیستم گمرکات کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30035
ساعت 12:07 پنج‌شنبه 17 مهر 1393
مدیر کل گمرکات استان بوشهر گفت: زمان ترخیص کالا در مسیر قرمز در گمرک بوشهر یک‌بیستم دیگر نقاط کشور است بگونه‌ای که زمان ترخیص کالا در گمرکات کشور یک هزار و 60 ساعت و در گمرک بوشهر 225 ساعت است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، احمد پورحیدر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گمرک بوشهر دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای برای صادرات و ترخیص کالا است گفت: یکی از وظایف گمرک کنترل و تطبیق کالاهای صادره و وارده با قوانین و مقررات مربوط به آن کالاست .
وی وصول درآمد را یکی از مهم‌ترین وظیفه گمرک دانست و افزود: در آمد گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست امسال افزون بر یک‌هزار و 261 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 139 درصد رشد داشته است.
مدیر کل گمرکات استان بوشهربا اشاره به افزایش صادرات کالای غیر نفتی افزود: در نیمه نخست امسال با رشد 57 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی به انضمام میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر، گمرکات این استان را در کشور با رتبه نخست در صادرات کالا روبرو کرد.
پورحیدر، گفت: در نیمه نخست امسال 15 میلیون و952هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و110 میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 9 و از نظر وزنی 57 درصد افزایش داشته است.
وی، با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی در گمرکات استان بوشهر رونق یافته خاطر نشان کرد: دراستان بوشهر 13 گمرک وجود دارد که در این مدت گمرک‌های خارگ، گناوه، دیر، منطقه پارس جنوبی ، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر1 و 2، فعالیت صادراتی داشته‌اند و مابقی نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می‌کنند.
مدیر کل گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان، امارات متحده عربی‌، هند‌، چین‌، کویت‌، قطر‌، عراق‌، استرالیا‌، ویتنام و عربستان سعودی است تصریح کرد: کالاهای صادراتی یادشده محصولات پتروشیمی‌ و شیمیایی، آبزیان، محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مصالح ساختمانی و سیمان است.
پورحیدر همچنین به واردات کالا در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت : در این مدت واردات کالا رشد 29 درصدی داشته که بیش از 687هزارتن کالا به ارزش بالغ بر165میلیون دلار از طریق گمرک‌های استان بوشهر وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 12 و از لحاظ ارزش دلاری 29 درصد رشد داشته است
وی افزود: ساده سازی فرایندها همراه با یکپارچه وهوشمندسازی در اولویت های گمرک قرار دارد که باید در این مسیر حرکت کنیم.
ناظر گمرکات استان بوشهر از زمان کاهش ترخیص کالا در گمرک بوشهر خبرداد و بیان کرد: طبق آمار گمرک ایران که از دوازده گمرک مهم کشوربدست آمده در شش ماهه اول سال 92 در مسیر قرمز مدت زمانی که طول می کشید تا کالا ترخیص شود هزارو 60 ساعت بوده که در حال حاضر در گمرک بوشهر این مدت به 225 ساعت کاهش یافته است.
وی با اشاره به راه اندازی مانیفست الکترونیکی در گمرک بوشهر گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته، راه اندازی مانیفست الکترونیکی در نیمه نخست امسال در گمرک بوشهراست که باعث انطباق اطلاعات مندرج در بارنامه و مانیفست با اظهارنامه و همچنین جلوگیری از وجود اظهارنامه های سرگردان است.
پورحیدردر ادامه افزود: در تیرماه امسال نیز استقرار سامانه جی پی اس جهت کالاهای ترانزیتی انجام شده است که در صورت انحراف مسیر کامیون تا رسیدن به مقصد قابل رویت است.




شناسه خبری: 30035

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو