سرمایه گذاری ژاپنی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی لاوان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30082
ساعت 16:55 شنبه 19 مهر 1393
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لاوان با اشاره به واگذاری مطالعات این مجموعه به مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، گفت: این جزیره قابلیت های اقتصادی زیادی از جمله، شرایط لازم برای اجرای پروژه های GTL، شیلات و پرورش مروارید دارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از تسنیم، عبدالحمید زارعی با اعلام این خبر که مطالعات مربوط به منطقه ویژه اقتصادی و مسایل مربوط به مالکیت زمین و سایر موضوع های حقوقی تهیه شده و در اختیار مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است، گفت: ظرف هفته های آینده انتخاب مشاور نیز انجام می شود.
وی با اشاره به بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از این مجموعه در هفته گذشته، گفت: در این جلسه جزئیاتی درباره مسایل حقوقی و برنامه ریزی حضور بخش خصوصی در این منطقه مطرح و قرار شد در مطالعات انجام شده این مسایل بررسی و در صورت لزوم بازنگری شود.
زارعی تاکید کرد: در جریان این مطالعه همچنین اهداف و زیرساخت های مورد نیاز صنایع و شکل گیری اسکله های جدید بررسی شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لاوان به نزدیکی منطقه لاوان به مرکز انرژی ایران و مشخصات منحصر به فرد آن اشاره کرد و گفت: این جزیره قابلیت های زیاد اقتصادی از جمله، شرایط لازم برای اجرای پروژه های GTL، شیلات و پرورش مروارید دارد.
وی به تمایل شرکت های ژاپنی برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اشاره کرد و گفت: این تقاضا به دلیل تغییر مسئولیت منطقه ویژه از شرکت ملی پالایش و پخش به شرکت ملی نفت و عدم پاسخگویی به موقع به سرمایه گذار معطل مانده است و باید هرچه زودتر پاسخ مشخصی را به آنها اعلام کنیم، به همین دلیل مطالعات مربوط به این مجموعه باید سریعتر تکمیل شود.
زارعی یادآور شد: تصمیم گیری برای منطقه اقتصادی لاوان و پروژه های آن بستگی به تکمیل و در نهایت تائید مطالعات این منطقه دارد.




شناسه خبری: 30082

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو