70 درصد واردات کشور مواد اوليه و کالاهاي واسطه اي است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30121
ساعت 10:49 چهارشنبه 23 مهر 1393
مدير کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه گمرک کشور گفت: بيش از 70 درصد واردات کشور، مواد اوليه، کالاهاي واسطه اي و سرمايه اي است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از موج، فرود عسگري در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي کاوه در ساوه افزود: با راه اندازي سامانه الکترونيکي طرح اظهار از راه دور؛ زمان ترخيص کالا از 26 به شش روز کاهش يافته است.
وي بيان کرد: اين طرح در راستاي اجراي طرح تکريم ارباب رجوع و به منظور شتاب بخشيدن به کار ترخيص کالا و کاهش مشکلات به اجرا درآمد و فعاليت آن باعث کاهش زمان انجام تشريفات ترخيص و صرفه جويي در وقت و هزينه خدمت گيرندگان مي شود.
عسگري ادامه داد: صاحبان کالا با دسترسي به اينترنت و با ارائه اسناد و مدارک، مي توانند مراحل مختلف مربوط به تشريفات گمرکي اعم از انجام مراحل اظهار کالا، تنظيم اسناد، احراز هويت و ساير فرآيندها را از راه دور بدون حضور فيزيکي از هر مکاني انجام دهند.
وي دامه داد: اين کاهش زمان کمک بزرگي به قيمت تمام شده کالا و صادرات کرده و رتبه کشور را در فضاي کسب و کار بهبود مي بخشد چون وجود فضا براي فعاليت بخش خصوصي در جنبه هاي مختلف مهم است.
وي هدف از بازيد از منطقه ويژه اقتصادي کاوه را بررسي مشکلات احتمالي براي انجام ساير رويه هاي گمرکي دانست و افزود: بنا به درخواست مسوولان اين شهرستان؛ شرايط واردات خودرو در گمرک اين منطقه ويژه اقتصادي در حال بررسي است.




شناسه خبری: 30121

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو