جلب سرمایه‌گذار مهمترین راهبرد صنایع ملی پتروشیمی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30156
ساعت 12:05 شنبه 26 مهر 1393
معاون سازمان منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر گفت: جلب سرمایه‌گذار مهم ترین راهبرد صنایع ملی پتروشیمی و دولت است.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از فارس؛ قاسم امیری در نشست هیات تجاری ویتنام با مسئولان شهرستان ماهشهر گفت: خوشبختانه بازدید این هیات در راستای اهداف و استراتژی صنایع ملی پتروشیمی و دولت مبنی بر جذب سرمایه‌گذار در صنایع میانی و پائین‌دستی و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها توسط دولت انجام شد.
اميري با قدردانی از همت و تلاش تمام کسانی که شرایط حضور هیات تجاری ویتنام به منطقه را فراهم کردند، عنوان کرد: در گفت‌وگو با هیات ویتنامی آنچه مهم به نظر می‌رسد آن است که در این کشور در حوزه پتروشیمی سرمایه‌گذاری خاصی انجام نشده که این می‌تواند زمینه‌ای برای کار و فعالیت محسوب شود.
معاون سازمان منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر ضمن دعوت از هیات مذکور برای کار و سرمایه‌گذاری در منطقه تصریح کرد: بهره‌مندی از تمام زمینه و ظرفیت‌ها همچون آب، خاک و غیره می‌تواند به عنوان یک ظرفیت مورد توجه قرار گیرد.
امیری با تاکید بر استفاده از بسته‌های تشویقی یادآور شد: این تبادلات می‌تواند رهاوردهای خوبی را برای کشور ویتنام و ماهشهر به دنبال داشته باشد.

او با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر ابراز امیدواری کرد تا از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی بهره‌برداری و استفاده شود.

** افزايش فعاليت هاي تجاري ويتنام با بندر ماهشهر
قائم مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام نيز در اين نشست با بیان اینکه این هیات با هدف توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از ماهشهر دیدن می کند افزود: وجود ظرفیت‌های مختلف در شهرهای آبادان، خرمشهر و ماهشهر به عنوان نقاط قوت و به‌منظور گسترش فعالیت‌ها خواهد بود.
دوان دوی خوانک گفت: ویتنام به تامین برخی مواد اولیه مورد نیاز به خصوص در بخش نفت و گاز و مواد پتروشیمی نیازمند است و در این زمینه به دنبال امضای تفاهم نامه‌ای در قالب یک قرارداد رسمی و منطقی با طرف ایرانی خواهیم بود.

او با اشاره به ظرفیت های بزرگ تولیدی، صنعتی و اقتصادی شهرهای مختلف خوزستان از جمله ماهشهر، آبادان و خرمشهر ادامه داد: کشاورزی و گردشگری از دیگر اولویت‌های کاری ما در این منطقه خواهد بود.

 

 

شناسه خبری: 30156

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو