بازديد هيأت روسي از منطقه وي‍‍ژه بندر نوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30293
ساعت 11:22 چهارشنبه 7 آبان 1393
آرتور آشور بيکوف، مدير عامل پيشين بندر اليا روسيه و سرمايه گذار فعلي خطوط کشتيراني بندر اليا، در رأس هيأتي اقتصادي از بخش هاي مختلف منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر بازديد کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،  آشور بيکف در ديدار با سياوش رجبي، معاون اداري و مالي اداره کل بنادر و دريانوردي استان مازندران، خواستار توسعه همکاري ها در زمينه صادرات کالاهاي کانتينري؛ بويژه گل و گياه، انواع ميوه، خشکبار، مرغ و ماهي از بندر نوشهر به روسيه شد.

وي با اشاره به اهميت مسير ترانزيتي ايران-روسيه خاطر نشان کرد: بسياري از کالاهاي ترانزيتي در حال حاضر با طي مسافتي طولاني و هزينه بالا از طريق کشورهاي عربي همسايه ايران وارد بازار اروپا مي شوند که با جايگزين کردن مسير ترانزيتي ايران-روسيه، مي توان زمان و هزينه حمل و نقل کالاهاي ترانزيتي را به ميزان قابل توجهي کاهش داد.
براساس اين گزارش، سياوش رجبي، معاون اداري و مالي اداره کل بنادر و دريانوردي استان مازندران، نيز در اين ديدار با تشريح امکانات و تجهيزات دريايي و بندري منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر از آمادگي اين اداره کل براي توسعه همکاري با بنادر کشورهاي حاشيه درياي خزر در امر صادرات و واردات و افزايش مبادلات تجاري و بازرگاني خبر داد.
مشايخ، مدير شرکت توسعه خدمات دريايي و بندري سيناي شعبه بندر نوشهر، نيز در اين ديدار از توانمندي اين بندر در زمينه برخورداري از امکانات و تجهيزات مرتبط با کالاهاي کانتينري يخچالي خبر داد و گفت: هم اکنون امکان ارائه خدمات به مشتريان به تعداد 27 کانتينر يخچالي در بندر نوشهر فراهم است و با طرح هاي در دست اقدام طي سه ماه آينده به 120 کانتينر افزايش مي يابد.
وي افزود: در زمينه مواد نفتي و غلات نيز بندر نوشهر به دليل متصل بودن به مخازن نفتي 65 هزارتني چالوس و دارا بودن انبارهاي سرپوشيده از ظرفيت خوبي برخوردار است.
در پايان آرتور آشور بيکوف و هيأت همراه ضمن بازديد از بخش هاي مختلف بندر نوشهر از نزديک در جريان امکانات و تجهيزات دريايي و بندري قرار گرفتند و با ابراز خرسندي از امکانات موجود اظهار اميدواري کردند از ظرفيت هاي موجود براي توسعه همکاري هاي تجاري في مابين استفاده لازم صورت پذيرد.
شايان ذکر است خير اله جيب اله يف، مسوول بخش ترمينال تخليه و بارگيري بندر ماخاچ قلعه روسيه، الدار محمد اف، مدير شرکت ترانس سرويس، محمد صادق افشاريان، مدير عامل شرکت کشتيراني آلماشيپينگ و دکتر حسين جوادزادگان، مدير عامل شرکت بين المللي هلدينگ گليد، در اين بازديد آرتور آشور بيکوف را همراهي کردند.




شناسه خبری: 30293

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو