اقتدار دریایی اولویت اول ایران بر آب ها است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30304
ساعت 12:15 پنج‌شنبه 8 آبان 1393
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان از اولویت این سازمان در زمینه اقتدار بر آب های سرزمینی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد سعید نژاد در همایش مدیران دریایی سراسر کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم با بیان این مطلب گفت: حاکمیت بر آب ها با اتخاذ سیاست های دقیق و رعایت استاندارهای بین المللی محقق خواهد شد.
وی بر اهمیت تعامل با سازمان های بین المللی تاکید كرد و افزود: موفقیت کشورمان منوط به تعامل و حضور در سازمان ها، مشارکت در تهیه و تنظیم مقررات و استاندارها است.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان، جذب و تربیت نیروی متخصص و کارآمد برای حضور مقتدرانه ایران در سازمان های بین المللی از اهمیت ویژه برخوردار است.
سعید نژاد ادامه داد: کشورمان در حوزه بنادر به دلیل ماهیت تجاری و بازرگانی طی سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
وی سرمایه گذاری دولت در بخش دریانوردی را مهم برشمرد و تاکید کرد: به همان دلیلی  که بخش خصوصی را باید در طرح های توسعه بنادر مشارکت دهیم در توسعه برنامه های دریانوردی کشور نیز باید دولت سرمایه گذاری کند.
این مقام دریانوردی کشورمان، استفاده از نیروی توانمند و کارآمد را از اولویت های برنامه های پیش روی این سازمان برشمرد و همچنین از کمبود نیروی متخصص دربرخی مشاغل این سازمان نیز گلایه کرد و خواستار جذب نیرو و آموزش آنها از یک طرف و احیای رشته های دریانوردی در دانشگاه ها از طرف دیگر شد.
وی با تاکید بر اهمیت حوزه ایمنی و امنیت در فعالیت های دریایی گفت: کوتاهی در زمینه مقررات و استانداردها مخاطرات جدی به دنبال خواهد داشت که ثبت شناورها یکی از این موارد است.
شماری از مدیران کل بنادر و دریانوردی استان های ساحلی نیز در این همایش با طرح مسائل و مشکلات ، پیشنهادهایی را در خصوص بهبود و توسعه فعالیت های حوزه تحت کنترل خود ارائه دادند.
همایش مدیران دریا نوردی سراسر کشور با حضور مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی کشور، مدیران کل و معاونین امور دریایی ادارات بنادر و دریانوردی هفت استان ساحلی به همراه کارشناسان و متخصصان این صنعت، روزهای ششم و هفتم آبان ماه 93 در جزیره قشم برگزار شد.





آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو