صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس سه برابر افزایش داشته است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30306
ساعت 15:36 پنج‌شنبه 8 آبان 1393
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: در شش ماه نخست سال بیش از شش هزار تن محصول شامل مصالح ساختمانی، چای و خشکبار در این منطقه تبادل شده که نسبت به سال قبل رشدی ۲۱۷ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقصتادی، محمد مهدی مروج الشریه عنوان کرد: ورود و خروج کالا در شش ماه نخست سال در این منطقه در حدود 40 هزار تن بود که نسبت به مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است. در این مدت شرکت‌های مستقر در منطقه به ویژه کارخانه‌جات گچ میکرونیزه دوست آریان خاورو، چای شاهسوند و همچنین کارخانه شیرینی و شکلات اطمینان گستر راد بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.
حضور شرکت‌های عظیم فولادی و سرمایه‌گذاران در بخش‌های پتروشیمی، صنعتی، معدنی و تولیدی این منطقه را در آینده نزدیک به یکی از بزرگترین مناطق اقتصادی کشور تبدیل خواهند کرد. 51 کیلومتر عملیات ریل‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس موجب سهولت دسترسی به امکانات و افزایش صادرات از این منطقه شده است.
با عزمی راسخ و همتی بلند، درسال 93 در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری که سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام‌گذاری شده است، سهم خود را در تحقق بخش اقتصادی با مدیریت جهادی به نحو احسن اجرا می‌کنیم.



شناسه خبری: 30306

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو