راه‌اندازی نخستین اتاق فکر بنادر کشور در بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30374
ساعت 20:52 شنبه 17 آبان 1393
مدیر بندر امیرآباد بهشهر گفت: برای نخستین‌ بار در بین بنادر کشور، اتاق فکر بندر امیرآباد راه‌اندازی شد و نخستین جلسه آن نیز به زودی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی خدمتگزار در نشستی که با حضور امام جمعه جدید شهرستان بهشهر، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس و فرماندار بهشهر در بندر امیرآباد برگزار شد، به بیان مسائل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد پرداخت.
وی هدف از این جلسه را سرعت بخشیدن به روند رو به رشد بندر امیرآباد ذکر کرد.
خدمتگزار با معرفی معاونان و روسای ادارات حاضر در این جلسه، از افزایش اراضی بندر تا پایان سال جاری خبر داد.
مدیر بندر امیرآباد با اشاره به چند پروژه در حال اجرا  از جمله سه پست اسکله به طول 577 متر قابل افتتاح در سال 94 و رو ـ رو ریلی به طول 300 متر که تقریبا رو به اتمام است، افزود: پیگیر تسریع در ساخت راه ارتباطی رستمکلا به بندر هستیم.
وی ضمن اشاره به توافق با گمرک برای افزایش ساعات تردد کامیون‌ها، آماری نیز از رشد میزان تخلیه و بارگیری در این بندر را ارائه کرد.
مدیر بندر امیرآباد به راه‌اندازی اتاق فکر بندر امیرآباد برای نخستین‌بار در بین بنادر کشور اشاره کرد و از برگزاری نخستین جلسه این اتاق با مدیران سازمان در تاریخ 27 ماه جاری خبر داد.
اصلاح و بازنگری قراردادهای سرمایه‌گذاری، اولویت استفاده از نیروهای بومی، ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاران از دیگر موارد مطروحه توسط مدیر بندر بود.
در ادامه عضو کمیسیون عمرانی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از زحمات صورت گرفته توسط مسئولان بندر و پیشرفت‌های به دست آمده در این منطقه تقدیر و تشکر کرد.
احمدعلی مقیمی همچنین طی سخنانی تسریع در ساخت جاده رستمکلا و استفاده بهینه از فرصت‌های ایجاد شده در این منطقه را خواستار شد.
فرماندار شهرستان بهشهر نیز ضمن تشکر از امام جمعه بهشهر برای تشکیل این جلسه، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر جاده دسترسی بندر امیرآباد به رستمکلا، گفت: تمام توان خود را برای همکاری به منظور تسریع در اتمام این پروژه به کار گرفته‌ایم و امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری آن باشیم.
محمدتقی نورزاد از مدیران بندر امیرآباد خواست با توجه به آمار اشتغال در منطقه، استفاده از نیروهای بومی را مدنظر داشته باشند.
در ادامه حجت الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه شهرستان بهشهر نیز با توضیحاتی درباره مدیریت، عمران و آبادانی، ارتقا و پیشرفت هر سیستمی را در گرو ایمان به کار، استفاده از فرصت‌ها، تلاش، اشتغال و اخلاص دانست و از مدیران خواست این چارچوب‌ها را رعایت کنند.
این جلسه با بازدید میدانی از پروژه‌ها و تجهیزات  بندری پایان یافت.
بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر، در سال 1409 با بهره‌گیری از 32 پست اسکله، حجم سالانه معادل 20 میلیون تن تخلیه و بارگیری را در برنامه‌های خود خواهد داشت.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو