رشد 125 درصدی درآمد گمرکات بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30378
ساعت 16:14 يکشنبه 18 آبان 1393
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از رشد 125 درصدی درآمد گمرکات بوشهر در هفت ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از فارس، احمد پورحیدر در نشستی خبری در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در گمرک بوشهر اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون با تلاش پرسنل خدوم گمرک در سطح استان، شاهد خدمات ارزشمندی به متقاضیان بودیم.
وی بیان کرد: هدف کاهش زمان خدمات گمرکی و رضایت مشتریان است که در این مسیر با استفاده از تکنولوژی روز به توفیقاتی هم دست یافتیم.
پورحیدر با اشاره به احیای فعالیت‌های اقتصادی در گمرکات بوشهر تصریح کرد: حضور شرکت‌های مختلف اقتصادی و تسهیل امر تجارت زمینه را برای رونق فعالیت‌های تجاری در گمرکات بوشهر فراهم می‌کند.
مدیرکل گمرک بوشهر در تشریح خدمات صادرات و واردات گمرکات بوشهر در هفت ماه گذشته سال با بیان اینکه درآمد گمرکات بوشهر در این مدت 125 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: در هفت ماه نخست امسال صادرات غیر نفتی گمرکات بوشهر با احتساب میعانات گازی هجده میلیون و 793 هزار تن کالا به ارزش 10 میلیارد و 772 میلیون دلار بوده که از لحاظ وزن 60 و از نظر ارزش 26 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به درآمد 1505 میلیارد تومانی گمرکات بوشهر در هفت ماه گذشته اضافه کرد: در این مدت نیز بیش از 708 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر یک میلیارد و 680 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 9 درصد کاهش و از لحاظ ارزش دلاری 2 درصد رشد را نشان می‌دهد.
پورحیدر در پاسخ به سوالی در مورد عمده کالاهای وارداتی به بوشهر گفت: اهم واردات گمرک بوشهر از لحاظ ارزش به ترتیب خودرو، اجزاء و قطعات صوتی و تصویری، برنج و موز است.
مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی در  گمرکات استان بوشهر رونق یافته اظهار کرد: دراستان بوشهر 13 گمرک وجود دارد  که در این مدت گمرک‌های خارگ، گناوه، دیر، منطقه پارس جنوبی، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر1 و 2، فعالیت صادراتی داشته‌اند و مابقی نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می‌کنند.




شناسه خبری: 30378

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو