‌گمرک در منطقه ویژه اسلام آبادغرب مستقر می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30490
ساعت 16:44 دوشنبه 26 آبان 1393
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس اسلام آبادغرب از استقرار گمرک دراین منطقه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پروین رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی زاگرس اسلام آباد غرب گفت: محصور کردن اراضی منطقه، ایجاد دفاتر کاری و احداث ساختمان گمرک از جمله اقدامات انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب است.
وی افزود: در حال حاضر شرایط برای استقرار گمرک در منطقه مهیاست و امیدواریم ظرف هفته آینده این کار انجام شود.
رضایی گفت: با استقرار گمرک می‌توان کارهای صادرات و واردات را در این منطقه آغاز کرد.
رضایی به موقعیت مناسب منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت: منطقه اقتصادی اسلام آباد غرب در شاهراه جنوب به غرب کشور واقع شده و فاصله آن با چهار استان همجوار کمتر از 200 کیلومتر است و در مجاورت خط راه آهن قرار دارد. همچنین فاصله آن با خط اتیلن غرب کشور 42 کیلومتر و با خط جدید انتقال گاز همین حدود است.
رضایی مساحت فعلی این منطقه را 146 هکتار عنوان کرد و گفت: مشکلی از لحاظ تامین زمین نداریم و مجوز گسترش این منطقه تا 800 هکتار را از دولت گرفته‌ایم.
وی افزود: همچنین این منطقه مشکلی به لحاظ تامین آب ندارد و از سد آزادی 750 لیتر بر ثانیه برای آن تخصیص آب گرفته‌ایم.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب یک منطقه عمومی است و امکان حضور تمام صنایع و واحدهای بازرگانی در آن وجود دارد.
رضایی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های استان در زمینه پتروشیمی قول احداث پتروشیمی چهارم کرمانشاه در این منطقه را گرفته‌ایم.
وی افزود: همچنین مجوز احداث مجتمع فنی و حرفه‌ای در این منطقه اخذ شده و تلاش می‌کنیم نیروهای تحصیلکرده را برای ورود به بازار کار آماده کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون چندین هکتار زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در این منطقه واگذار شده است، گفت: طرح‌هایی برای استقرار در منطقه در زمینه‌های کشاورزی، نفت و پتروشیمی، صنعت و ... بررسی و آماده شده تا به سرمایه‌گذاران معرفی شود.
مدیر‌عامل منطقه اقتصادی اسلام آباد غرب با بیان اینکه چشم‌انداز خوبی برای این منطقه متصور است، گفت: با توجه به مشوق‌هایی که برای استقرار واحدها در مناطق اقتصادی در نظر گرفته شده، همچنین موقعیت مناسب این منطقه، امیدواریم شاهد استقبال سرمایه گذاران باشیم تا از این رهگذر رشد و توسعه استان و منطقه نیز حاصل شود.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو