استقلال مالی منطقه ویژه انرژی پارس از درآمدهای دولتی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30492
ساعت 10:23 سه شنبه 27 آبان 1393
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام تصویب تبدیل این منطقه به سازمانی درآمد – هزینه ای در هیئت مدیره شرکت ملی نفت، گفت: درآمد این منطقه با احتساب تعرفه های معمول مناطق تا حدود چهارصد میلیارد تومان نیز قابل تحقق است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مهدی یوسفی با اعلام این که موضوع تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به سازمانی درآمد – هزینه ای در هیئت مدیره شرکت ملی نفت تصویب شد، گفت: از آغاز دوره مسئولیت در منطقه ویژه، تبدیل شدن این مجموعه به سازمانی درآمد – هزینه ای در دستور کار قرار گرفته است تا دیگر از بودجه دولتی استفاده نکرده و به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر باشد.
وی افزود: دلیل این تصمیم امکان توسعه زیرساختهای منطقه حتی در زمانهای کمبود بودجه ای بود و خوشبختانه هیئت مدیره شرکت ملی نفت نیز پس از بررسی جوانب کار در چند روز اخیر این موضوع را تصویب کرد و به این ترتیب سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به یک بنگاه اقتصادی تبدیل می شود.
یوسفی یادآور شد: میزان درآمد منطقه ویژه فعلا کمتر از ١٠ میلیارد تومان و عمدتا از محل بازیافت هزینه است که با احتساب تعرفه های معمول مناطق تا حدود ٤٠٠ میلیارد تومان نیز قابل تحقق است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد: البته با توجه به شرایط فعلی تولید و قیمت های سال ٩٣ این میزان درآمد برای مدیریت این منطقه جوابگو است.




شناسه خبری: 30492

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو